nedeľa 13. augusta 2023

Minirecenzie #30: 3x romantika na rôzne spôsoby

V poslednom čase som aj pre letné teploty nemala chuť na čítanie ničoho extrémne zložitého, tak som častejšie siahala po obyčajnej romantike. Tu je pár kúskov z tých, ktoré sa mi dostali do rúk...

 

 


Lucinda Riley – The Seven Sisters (The Seven Sisters #1)

Kľúčové slová: Adoptívna rodina. Nečakané dedičstvo. Korene.

Táto séria je pomerne populárna a zachytila som ju naozaj takmer všade. Príbeh siedmich sestier, ktoré po smrti svojho adoptívneho otca dostanú možnosť dopátrať sa toho, odkiaľ pochádzajú. Každá z nich teda v rámci dedičstva dostane súradnice miesta, kde ich „našli“ a ak budú chcieť, môžu sa pokúsiť zistiť o svojom pôvode viac. Neznelo to vôbec zle a povedala som si, že ako letná oddychovka by to mohlo zafungovať.

Ako prvá svoj príbeh rozpráva utiahnutá Maia, ktorú cesta zavedie do slnečného Ria de Janeiro. Jej cesta sa však prelína s cestou jednej ženy z jej rodiny. Maia ju spoznáva prostredníctvom listov, no čitateľ nečíta listy, ale plnohodnotný príbeh. A to je to, čím podľa mňa táto kniha najväčšmi utrpela. Dovtedy to bolo... takmer prijateľné. Štýlovo znesiteľné, neprehľadné v situáciách, keď sa tam objavilo viacero postáv, nehovoriac o tom, že aj keď sa tam objavila nejaká postava osamote, z papiera bohvieako nevystupovala. Ale stále sa to ešte dalo zniesť. Lenže potom sa dej presunul do minulosti a autorka ma úplne stratila. Pretože zrazu som v príbehu, kde je daná hlavná hrdinka, mala za hlavnú hrdinku považovať niekoho iného. Aby autorka do knihy mohla natrepať témy spojené s feminizmom. Takže ma v procese úplne stratila, takže v čítaní ďalších pokračovaní ani len neplánujem pokračovať. Skrátka to vo mne nič neprebudilo, ani len náznak emócie a som si istá, že ak by som to nepočúvala ako audioknihu, ani by som to nedočítala. Čo je dôvod tej jednej hviezdičky navyše.

2/5

 

Sara Cate – Praise (Salacious Players’ Club #1)

Kľúčové slová: Špecifické chúťky. Veľký vekový rozdiel. Bez hanby.

Toto je takisto séria, o ktorej som všeličo počula, hoci ide o žáner, ktorý už nevyhľadávam tak často. Temná romantika, vlastne až erotika. V tomto prípade ide o sériu, v ktorej existuje eroticky ladený klub, v ktorom ľudia môžu ukojiť svoje nie až také tradičné chúťky. A do tohto sveta sa náhodne dostane mladučká a v istom zmysle naivnučká Charlotte.

Páči sa mi myšlienka ukrytá za sériou. Že ľudia by mali mať možnosť oddať sa svojim erotickým fantáziám bez hanby. (Ak teda pri tom neprekračujú hranicu zákona, samozrejme.) V tomto smere ma kniha bavila, lebo bola vkusná a hlavne bolo príjemné čítať niečo, kde sa ľudia nehanbili za to, po čom a po kom túžili. Síce ma tematika domín až tak nezaujíma, ale jej spracovanie bolo vkusné a hlavne zaujímavé, čo dokážem oceniť. Čo sa týka deja, no... Povedzme, že toto nie je typ knihy, ktorú by niekto čítal kvôli deju, takže niektoré udalosti boli prinajmenšom trošku pritiahnuté za vlasy. Ale je to súčasť tohto žánra a dokážem to prežiť, ak je to ešte v medziach aspoň náznaku zdravého rozumu. A to ešte bolo. Vo výsledku to bola vcelku príjemná skúsenosť, ktorá ma síce vyslovene neposadila na zadok, ale bavila ma jej myšlienka. Až tak veľmi, že si pravdepodobne to pokračovanie aj prečítam. Hoci už je o iných postavách.

3/5

 

Ariana Godoy – Through You (The Hidalgos #2)

Kľúčové slová: Rodinné vzťahy. Povinnosť. Plnenie snov.

K sérii o Hidalgovcovoh som sa dostala vďaka netflixovskej adaptácii prvej knihy. Film nebol vyslovene niečo, čo by mi odpálilo dekel, ale vcelku ma bavil a bola som zvedavá na predlohu. A tam som zistila, neprekvapivo, že kniha je o niečom úplne inom ako film. Takže som po istom čase siahla aj po pokračovaní, ktoré sa sústreďuje na život najstaršieho z bratov, Artemisa.

Prvá kniha bola pomerne pomalá, keďže autorka potrebovala pracovať s postavami a vzťahmi medzi nimi. V tomto prípade stále s postavami pracovala, ale zase trochu inak. Okrem toho tentoraz písala už o dospelých hrdinoch, ktorí musia riešiť aj pracovné povinnosti, takže odpadla nejaká tá stredoškolská dráma, čo som osobne len privítala. Bavilo ma ale najmä to, že sa odohrávala takpovediac súčasne s prvou knihou, takže som videla aj zákulisie, čo bolo viac ako len zaujímavé. Po dejovej stránke však bola zaujímavá aj táto kniha. Bolo to síce príšerne predvídateľné a úplne priamočiare, ale bavilo ma to, lebo som pri tom nemusela veľmi premýšľať. Navyše mali postavy chémiu a vyvolalo vo mne aj nejaký ten pocit, čo je vždy plus. Oceňujem hlavne to, že kniha bola kratšia, takže nepôsobila uťahane. Také svižné, letné dobrodružstvo, niečo na spôsob lovestoriek alebo harlequiniek, na začiatku ktorých čitateľ vždy vie, ako to nakoniec skončí. Ale občas treba aj takýto druh čítania.

3/5

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára