sobota 26. septembra 2015

Vojak a jeho žena | Fighting Redeption



Autor: Kate McCarthy  
Názov: Fighting Redeption 
Slovenské alebo české vydanie: zatiaľ nie je 
Hodnotenie na GR: 4.30
Ryan Kendall je zlomený. Rozumie bolesti. Pozná násilie a bolesť zo strany. Vie, aké to je sklamať tých, ktorí ťa potrebujú najviac. Ale to, že je zlomený, ho nezastaví v túžbe po tom, bez čoho nedokáže žiť – bez Finlay Tannerovej.
V devätnástich Ryan odišiel, aby sa pridal k austrálskej armáde. Po rokoch tréningu sa z neho stáva elitný vojak a je prevelený do Afganistanu. Ale bez ohľadu na to, ako ďaleko uteká alebo ako silno bojuje, túžba po Finlay ho neopúšťa. Po šiestich rokoch sa vracia späť a vie, že bez nej nemôže žiť. Ale niekedy láska nestačí na vyliečenie bolesti.


“Don’t let anyone stop you from being who you need to be.”
Túto knihu som kedysi našla kamarátke, lebo ju nemohla nájsť. Stihla som si ju do kindla a tam veľmi dlho zapadala prachom, až som ju nezahrnula do článku o zabudnutých knihách (článok nájdete TU). Keď som nedávno hľadala niečo na čítanie (lebo v škole je očividne veľká zábava), narazila som na ňu a povedala som si, že som ju už dostatočne dlho prehliadala.
Začítala som sa veľmi rýchlo a príbeh plynul naozaj krásne. Nakoniec by sa celý dal vlastne rozdeliť na také dve alebo tri časti. Tá prvá bola naozaj krásna. Veľmi rýchlo som ju prečítala a totálne sa zžila s tým, o čom som čítala. Bolo to citlivé, dynamické a navnadilo ma to na ďalšie čítanie. Totálne ma to dostalo. Dokonca ma autorka rozplakala, takže som vyzerala ako totálna citlivka, ale čo na tom.
Z toho, čo sa tam dialo, sa mi proste zvieralo hrdlo. Myslela som si, že to bude v tom štýle aj pokračovať, ale v ústrednej časti všetko tak trochu „stratilo dych“ a zrazu sa tam objavili telenovelistické scény nadržaných králikov. Čo ma trochu sklamalo, hupsnúť na to takto rýchlo... nie je to životu nebezpečné?
Keď sa to potom dostalo k tej poslednej časti, ktorá bola rozhodne lepšia, už som bola trochu sklamaná, takže som to len dočítala kvôli tomu, aby som to mala vlastne z krku. Čo je škoda, pretože príbeh bol skutočne skvelý. Len som mala pocit, že autorka to tiež chcela mať čo najskôr so sebou, tak to proste všetko urýchlila.
Neposadilo ma to na zadok. Okej, prvá časť rozhodne, ale potom tá intenzita poľavila. Celý príbeh mal byť pôvodne jedeným veľkým dojákom o vojakovi a jeho žene. Nie veľmi originálny motív, ale spracovanie vyzeralo sľubne. Keby to nakoniec nedopadlo fiaskom. Ale! Snažila som sa zamerať sa na tie lepšie časti.
Pochopiť to, čo vedie muža k vstúpeniu do armády, nie je až také ťažké. Vďaka práci som spoznala veľa vojakov a vojačiek, takže je to akoby som počúvala ich príbehy. Tým pádom sa táto časť pre mňa stala až príliš reálnou. Fin aj Ryan boli skvelé postavy, veľmi živé a „trojrozmerné“, nemala som problém všetko im zožrať.
Napokon sa to trošku pokazilo, ale v zásade to nedopadlo až tak zle. Proste klasická romantika s veľmi emotívnym príbehom. Čítanie ma bavilo a pravdepodobne prežijem aj to, že autorka ten stred proste odflákla. Citlivý príbeh o rozbitej duši, ktorá sa len pomaly dáva dokopy.
Teraz som na seba ešte viac nahnevaná za to, že som si knihu neprečítala skôr.

“It’s always the strongest that fall the hardest.”


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára