štvrtok 27. októbra 2022

Minirecenzie #24: 3x romantika

V poslednom čase som opäť vo väčšej miere prepadla čítaniu romantický kníh. Takže som sa o nich rozhodla čo-to spísať v tomto stručnom článku...

TJ Klune – The Art of Breathing (The Seafare Chronicles #3)

Kľúčové slová: Nájdená rodina. Psychické zdravie. Láska a priateľstvo.

Rodinka zo Seafare mi už prirástla k srdcu a určite nie som sama. Bear a Otter, ktorí mali hlavné slovo v prvých dvoch knihách, už svoj príbeh rozpovedali. Teraz prišiel na rad Tyson, aby našiel zmysel vo svojom chaotickom živote a usporiadal si ho tak, aby dával zmysel.

Podobne ako všetky autorove knihy, aj táto je hlavne o postavách. Tie sú rôznorodé a trojrozmerné a hoci sú totálne nedokonalé a občas sa správajú otravne a/alebo nelogicky, stále som im držala prsty. Pretože mali neskutočnú chémiu. Na čo som v autorových knihách tiež zvyknutá. On proste dokáže spojiť dokopy osoby, ktoré často nedokážu žiť ani sami so sebou, nieto ešte s ostatnými, a prinúti ich nadviazať nejaký druh vzťahu s ostatnými. Vďaka čomu vzniká občas doslova výbušná kombinácia. Podobne aj na stránkach tejto knihy sa vyskytovali občas vrcholne zábavné momenty. Niektoré síce o dosť trápnejšie, než som normálne ochotná stráviť, ale do príbehu sa to nejako hodilo.

Citové vydieranie však bolo v oveľa menšej miere, ako som pôvodne očakávala. Tyson svoje problémy riešil pomerne nedramaticky – hlavne ak to prirovnám k dvom predchádzajúcim knihám. Iste, bolo to náročné a srdcervúce, o uzdravovaní a o dôležitosti priznať, že sme urobili chybu. No zároveň autor netlačil príliš na pílu a bolo to pomerne prirodzené. Jasné, že to stále bolo asi až prehnane sladké a bohužiaľ aj trošku nerealistické, čo sa týka tých abnormálne šťastných vzťahov, ale bolo to hrejivé. Ako objatie. A citlivé. A občas to skrátka stačí.

5/5

Lucy Score – Things We Never Got Over (Knockemout #1)

Kľúčové slová: Nevesta na úteku. Staré spory. Dobré dvojča – zlé dvojča.

Naomi utiekla o svojej svadby a zamierila rovno do malého mestečka Knockemout, aby tu pred problémami zachránila svoju sestru-dvojča. Tá je však magnet na maléry a už si získala svoju reputáciu, takže Naomi, ktorá nosí rovnakú tvár, sa preto dostane do rôznych problémov a nepríjemností. Najmä s večne namosúreným Knoxom.

Od knihy som očakávala ľahkú romantiku, oddychové a potenciálne zábavné čítanie. To posledné som dostala určite, nakoľko chémia medzi postavami funguje a niektoré dialógy sú vyslovene vrcholne zábavné a pri ich čítaní som sa usmievala ako šialenec. Občas som sa dokonca aj zasmiala. Problém s knihou som však objavila o niečo neskôr – alebo teda, všimla som si ho už asi na začiatku, ale nevenovala som tomu pozornosť a začala to vnímať ako problém až neskôr. Totiž, postavy v tejto knihe sa správajú ako deti. Hlavní hrdinovia majú cez tridsať, Knox dokonca cez štyridsať, ale správajú sa horšie ako hormónmi ovládaní puberťáci. Ich rozhodnutia sú motivované náladami, ich dôvody a vysvetlenia sú veľmi chabé a celkovo ich správanie väčšinu času nemá absolútne žiadnu logiku. Navyše je kniha príšerne dlhá – má bezmála šesťsto strán – a vôbec jej to neprospieva.

Výsledok je taký, že kniha síce má čo ponúknuť, ale je to ukryté poriadne poriadne hlboko.

2/5

Lily Gold – Three Swedish Mountain Men

Kľúčové slová: Útek do divočiny. Toxický ex. Traja urastení Švédi.

Daisy uteká od svojho života. Po istých problémoch, ktoré vyvolal jej bývalý priateľ, prišla o prácu, priateľov a vlastne aj o rodinu. Aby mala pokoj, rozhodne sa utiecť do švédskej divočiny. Jej nápad je však impulzívny, takže Daisy nie je veľmi pripravená na švédsku zimu. Keď sa dostane do problémov, zachránia ju traja Švédi a rozhodnú sa jej pomôcť. Hoci niektorí z nich dosť neochotne.

Názov aj samotný obsah naznačujú, o čom táto kniha bude. O žene, ktorá sa dostane do vzťahu s viacerými mužmi. Osobne si o takýchto druhoch romancí nič nemyslím – nedostávajú sa mi totiž do rúk dostatočne často na to, aby som si nejaký názor vytvorila. No bola som zvedavá, obsah znel zaujímavo a ruku na srdce, bola som zvedavá, ako veľmi zlá táto kniha môže byť. Mýlila som sa však. Získala si ma. Najmä postavy. Autorka vytvorila rôznorodé charaktery, ktoré sa dopĺňali a navyše s nimi dokázala krásne pracovať. Ihneď som si ich zamilovala a chcela som o nich vedieť viac. Takisto témy, o ktorých píše, sú spracované veľmi verne a realisticky. Nezatvára oči ani pred tými horšími stránkami života, pamätá aj na psychické zdravie, ktoré podobnými skúsenosťami len trpí. Je to všetko skrátka krásne ľudské, citlivé a má to šmrnc.

Síce stále neviem, čo si myslím o romanciach tohto druhu, ale minimálne táto autorka si ma získala.

4/5