utorok 21. apríla 2015

Zapadnuté prachom v Kindli│Apríl


Poznáte ten pocit. Čítate o nejakej knihe, zaujme vás a neviete si predstaviť, že by ste ju neotvorili a nezhltli ju ako malinu. Ako posadnutí sadnete k počítaču, využijete skvelý vynález menom internet a za pomoci veľmága Googla vyčarujete akoby odnikiaľ ebook. Ak máte šťastie, tak je v jazyku, ktorému aj rozumiete. Ale aj napriek odhodlaniu knihu hodíte do čítačky a neotvoríte ju. Pozeráte na jej obálku aspoň raz do týždňa a aj tak ju preskočíte a otvoríte niečo iné.
Tu je taký malý výber mojich veľký úlovkov, ktoré sú iste skvelé, ale občas si už ani nespomínam, o čom daný príbeh je.


Kiss of Steel – Bec McMaster
Dni výskytu: 617
Väčšina ľudí sa vyhýba štvrti Whitechapel. Pre Honoriu Toddovú je to posledné útočisko. Ale za akú cenu?
Blade je známy tým, že je majstrom havranov – nikto sa neodvažuje skrížiť mu cestu. Šíria sa o ňom reči, že zvládol Echelonskú armádu s jednou rukou za chrbtom a potom, ako sa nakazil krvilačnosťou, je rýchlejší, silnejší a takmer nesmrteľný.
Keď sa na jeho prahu ukáže Honoria, jeho krehká kontrola je blízko zlomenia. Je taká... nevinná. Nevšíma si jej oceľovú chrbticu – alebo to, že by mohla byť tou záchranou, po ktorej pátra.
Snažila som sa spomenúť, ale naozaj si už nepamätám, kde a kedy som narazila na túto knihu. Pamätám si len, že bola jednou z prvých, ktoré som si kedy pridala na GD do TBR listu. A odvtedy som s ňou nijako nepohla. Niekoľkokrát som ju otvorila a prečítala si prvé dve vety. Vážne, mala by som ich vedieť naspamäť, ale nemám tušenia ani len o čom boli. V Kindli ju mám stále na očiach, obdivujem jej obálku a sľubujem si, že ju už začnem čítať. Sľuby sa sľubujú a na knihy padá prach. Dokonca aj v tomto technickom výdobytku. Ako taká steampunková knižočka ma veľmi láka, ale asi nie dostatočne. Možno sa raz zlepším. Alebo naveky budem obdivovať len tú obálku.


Mila 2.0 – Debra Driza
Dni výskytu: 335
Mila sa nikdy nemala dozvedieť pravdu o svojej identite. Bola len dievčinou žijúcou so svojou matkou v malom meste v Minnesote. Mala zabudnúť na svoju minulosť – na to, že bola postavená v tajom vedeckom laboratóriu a naprogramovaná, aby robila veci, ktoré by normálni ľudia nikdy nedokázali.
Teraz nemá na výber, musí utekať – pred výskumníkom, ktorý ju chce odstrániť, pretože vie príliš veľa a pred záhadnou skupinou, ktorá ju chce chytiť živú a dostať sa k jej pokrokovej technológii. Avšak, to, čím sa Mila stáva, prekoná kohokoľvek predstavu, dokonca aj jej vlastnú, a možno to zachráni jej život.
Toto je jedna z tých kníh. Nájdete ju, prečítate si o čom je a nadšene sa na ňu vrhnete ako animovaná veverička na žalude. A potom urobíte tú chybu, že si prečítate prvú stranu. A ďalej sa nikdy nedostanete. Bez ohľadu na to, ako veľmi sa chcete začítať. Zatvoríte knihu a zabudnete na ňu. Dokonca netušíte, o čom je. Až kým na ňu náhodou nenarazíte, neprečítate si ten istý úsek textu a nepoviete si, že ste to už predtým niekde videli. Nuž, pravdepodobne ste to videli tých xkrát predtým, keď ste opakovane knihu začali čítať. Ak raz na túto knihu narazím, možno o pár mesiacov alebo aj zajtra, mala by som sa zamerať na preskočenie tých úvodov a rovno sa vrhnúť do niečoho, čo som ešte nestihla prečítať a naučiť sa to naspamäť.

The Redemption of Callie & Kayden – Jessica Sorensen
Dni výskytu: 515
Hlboko v srdci Callie vie, že prišiel čas pre ňu a Kaydena, aby zabudli na bolesť minulosti. S pomocou kamarátov Setha a Lukea vytvorí plán na to, aby ukázala Kaydenovi život, ktorý by spolu mohli mať. Ale dokáže ho presvedčiť, že spolu môžu začať odznovu – alebo je už príliš neskoro?
Knihy od tejto autorky sú skvele napísané a plné emócií, ale tak ma dokážu zdeptať, že niekoľko dní nie som schopná normálne fungovať. Po prečítaní Breaking Nova som sa definitívne rozhodla, že ani ten najlepší príbeh na svete mi nestojí za zničené psychické zdravie, ktoré aj za veľmi slnečných dní poriadne kríva. No aj tak nie som schopná sa tejto knihy zbaviť. Mám ju v čítačke a sem-tam na ňu narazím, keď len tak „upratujem“. Neotvorila som ju a pohľadu na obálku sa vlastne vyhýbam ako najlepšie viem. Svojím spôsobom som sa na túto knihu naozaj tešila, hlavne kvôli tomu, že som chcela vedieť, či to Jess zase dobabre ako to má vo zvyku s druhými dielmi. Asi sa to už nikdy nedozviem. Kniha zatiaľ zaberá miesto, vyškiera sa na mňa a nechce sa len tak kryť. Chce to viac prachu alebo menej pudu sebazáchovy z mojej strany, aby som sa jej zbavila najlepším možným spôsobom – jej prečítaním. Možno raz... vyhrám. Dovtedy – zapadávaj prachom s pokojom.

The Fire Wish – Amber Lough
Dni výskytu: 378
Najwa je džina vycvičená ako tajný agent vo vojne proti ľuďom. Zayele je ľudská dievčina predurčená k svadbe s bagdadským princom, ktorej sa, zo všetkých síl snaží vyhnúť. V zúfalej snahe sa jej podarí polapiť Najwu a vysloví prianie. V náhlom dyme a ohni si obe vymenia miesto, ale aj naďalej musia ostať verné predurčeným rolám, aby nepodľahli nepriateľom, ku ktorým patrí aj mladý muž, do ktorého sa Najwa aj Zayele zamilujú.
Pri tejto knihe sa zastavujem aspoň dvakrát do týždňa. Poškrabem sa na čele a sama seba sa spýtam, prečo tam mám rozprávku o Aladinovi v angličtine. Teoreticky by som nebola ani ďaleko od pravdy, námet pôsobí rozprávkovo. Len keby som si ho pamätala dlhšie ako päť minút. Fascinujú ma tie mená, zaujal ma príbeh a vždy si myslím, že takú skvelú oddychovku predsa prečítam bez zaváhania za pár hodín. Ale po pätnástich minútach je kniha opäť založená niekde medzi tými všetkými aplikáciami a ostatnými knihami a len tam chradne. Cítim sa kvôli nej vinná (ako kvôli každej knihe, ktorú prehliadam). Ale pri tejto extra. Veď kto by si nechcel prečítať taký sladko vyzerajúci rozprávkový príbeh? Ja sa hlásim ako záujemca. A dovtedy sa naučím obsah asi naspamäť, aby som si pamätala, prečo si ho vôbec chcem prečítať.

Boyfriend from Hell – Jamie Quaid
Dni výskytu: 695
Justine (Tina) Clancyová je len obyčajnou študentkou s nie veľmi dokonalým registrom trestov a s rodinným tajomstvom takým bizarným, že ani ona sama mu neverí. K jej veľkému prekvapeniu sa ukáže, že Tina je jednou z dcér boha Saturna, ktorá má nadanie na vykonávanie spravodlivosti. Ale úbohý Max si nezaslúžil, aby skončil v plameňoch, aj keď ju takmer prešiel na jej vlastnom aute. Tina je presvedčená, že jej niekto prestrihol brzdovú hadičku – a teraz sa zdá, že ju prenasleduje nemilosrdný pomstiteľ.
Nespomínam si, že by som túto knihu niekedy predtým videla a predsa sa našla v Kindli. Pozerala som sa na obálku, kochala sa pohľadom a naozaj som si lámala hlavu s tým, kde v pekle som mohla na takýto príbeh naraziť. Teda, to by som si povedala, keby som tušila, o čom to vlastne je. Takto po prečítaní obsahu mám pocit, že mi to niečo hovorí, ale je to veľmi matný a nejasný pocit. Asi by som si mala prestať sťahovať knihy len preto, že sú zadarmo. Človek nikdy nevie, čo na neho čaká. Tento ebook má aspoň tú výhodu, že sa ukázal byť celkom zaujímavý. No neviem, ako by to dopadlo, keby som sa dostala k nejakému knižnému hororu alebo tragickej fraške na spôsob Rómea a Júlie.

Ako ste na tom vy? Máte v čítačke knihy, o ktorých neviete ani len to, čo vás na nich zaujalo?

6 komentárov:

  1. Na druhý diel Callie a Kaydena som sa veľmi tešila aj ja, lebo ten koniec jednotky bol dosť brutálny. Pustila som sa do toho ešte dávnejšie, ale asi po štyroch kapitolách som to vymazala z čítačky. Vôbec sa mi to nepáčilo, podľa mňa to autorka totálne pobabrala. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No, ja to pravdepodobne ani nikdy nezačnem čítať a asi ani žiadnu knihu, ktorú napísala. Je skvelá, ale za tú "depku" mi to nestojí :D

      Odstrániť
  2. Ani jednu z výše uvedených knih jsem nečetla. Zřejmě je čas to napravit. Děkuji za rozšíření knižních obzorů :)
    http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nemáš za čo. :) Možno ich nakoniec prečítaš všetky skôr ako ich ja vôbec otvorím. :D

      Odstrániť
  3. Žádnou z knih jsem nečetla. Myslím, že bych měla. :D Pěkný článek. :)
    http://behindthebookshelfcz.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Rada by som povedala, aby si si ich prečítala, lebo sú super, ale to nemôžem. Tiež by som ich mala prečítať :D
      A ďakujem :)

      Odstrániť