piatok 11. novembra 2016

Desať seriálových nocí #1: Desať nevidených nováčikov


Niekedy, keď sa nudím, premýšľam. Niekedy premýšľam o skutočne kurióznych veciach. Nedávno som tak spomínala na projekt Desať knižných dní a povedala si, že by bolo zaujímavé nájsť niečo podobné aj vo verzii so seriálmi. Nebola by to však moja myseľ, keby sa namiesto na hľadanie niečoho podobného nesústredila na vymýšľanie jednotlivých „nocí“. Takto sa prejavuje moja nuda a tak vám predstavujem prvú noc projektu a s ním aj Desať seriálov, ktoré som si stiahla do počítača a ešte stále ich nevidela...


Keď som bola mladšia, milovala som film o Daredevilovi. Teda, až do momentu, kým do môjho života nevstúpil Spidey a potom pa-pá Matt Murdock (áno, ja viem, že Daredevil je v tomto prípade ten mladší film). Po rokoch som sa k filmu vrátila a nemohla si spomenúť, prečo som ho dokázala pozerať niekoľkokrát dookola. Keď som sa dozvedela o novom seriáli, mávla som rukou a povedala si, že nový Matt mi toho neponúkne oveľa viac ako Ben Affleck. A potom som videla tie hodnotenia... a jasné, že seriál našiel cestičku do môjho počítača. Odvtedy tam však odpočíva a zrie, najskôr asi do krásy a kvality ako víno, inak si neviem vysvetliť, prečo som ho už dávno nepozerala.

Áno, mala som slabú chvíľku a napriek predsavzatiu, že marvelovské seriály pozerať nebudem, som sa nakoniec zlomila. Všetci predsa vieme, ako dlho vydrží priemerné predsavzatie. Takže som svoj ťažko skúšaný disk zaťažila aj prítomnosťou seriálu Jessica Jones. A chudák Jessica odvtedy zapadá prachom a určite sa rozčuľuje kvôli nedostatku pozornosti.

Seriál Mr Robot som našla vďaka knihe The Conspiracy of Us od Maggie Hall (knihu rozhodne odporúčam) a keď som sa dozvedela, že tam hrá Rami Malek (na tých jeho očiach je niečo skutočne rozkošné), hneď som si seriál musela nájsť. Stále som si však nenašla čas na jeho pozretie, čo je takmer zločin. Veď čo by to bol za život bez jednej či dvoch konšpiračných teórií.

Mám úžasnú spolužiačku. Možno ju poznáte ako Lyn. Úžasné na nej je, s akým nadšením dokáže rozprávať o všetkom, čo ju zaujme. Vďaka jej nadšeniu som sa dostala aj k seriálu Sense8. Ten možno poznáme ako ten seriál, ktorý vytvorili súrodenci, ktorí majú na svedomí Matrix. To, že ho však vytvorili oni, ešte neznamená, že ja si aj nájdem čas na jeho ocenenie. (Len tak pre info, ešte stále som si nenašla ani čas na ocenenie Matrixu, takže... takže. Ja viem, hanba mi!)

Stitchers možno poznáte a možno nie, no je to seriál, ktorý má v porovnaní s ostatnými o dosť horšie hodnotenia. Keď mi však o ňom rozprávala kamarátka, mala som pocit, že ide o nejaké nedocenené umelecké dielo. Väčšinou ma tak či onak nezaujímajú názory ostatných a vnímam ich skôr informatívne, takže ma nič nemohlo zastaviť v tom, aby som seriál vyhľadala. Zatiaľ mi to nebolo nič platné, ale ja sa k nemu raz dopracujem. Celkom určite. Alebo... možno?

The Flash a ja máme zaujímavý príbeh. Seriál som chcela pozerať kvôli tomu, že som svojho času hrozne žrala Arrowa. Ale to nadšenie ma veľmi rýchlo prešlo a ja mám teraz ťažké srdce na tvorcov. Čo vo mne vyvolalo istý druh bloku. Takže Flash je možno najrýchlejší hrdina na svete, ale ja som asi najpomalší divák, ktorý sa ešte neodhodlal pustiť si ani prvú epizódu.

The Shannara Chronicles, seriál, ktorý je natočený na námet knižnej série a dotiahol to aj na plánovanie druhej série. Dokonca sa medzičasom dostal do telky! Lenže ja nemám vo zvyku pozerať seriály po častiach, radšej pozerám celé série naraz, aby ma potom moje nervy nemuseli nenávidieť kvôli nedočkavosti. Lenže potom sa vždy ohlási moja lenivosť a ja si seriál aj tak nepozriem. Dúfam, že to stihnem pred premiérou druhej série.

Westworld je relatívne nový seriál, kvôli ktorému nemám výčitky, že som ho ešte nezačala pozerať. Zatiaľ. Séria je niekde v polovici. Čítala som však o ňom v časopise a tam o ňom doslova spievali ódy. Mne sa zdá zábavná kombinácia sci-fi a divokého Západu. Určite v sebe nesie aj nejaký prísľub to, že domovskou stanicou seriálu je HBO a na jeho tvorbe sa podieľa brat človeka, ktorý vytvoril také filmové hity, ako Interstellar alebo Inception.

Komixové seriály v poslednom čase doslova vyhrávajú pozornosť divákov. Stále sa natáčajú nové a keď som náhodou narazila na jeden s názvom Preacher, povedala som si, že to môže byť celkom zábavný seriál. Ten názor ma prešiel po tom, ako som videla trailer, ale na druhú stranu ma utvrdil len v tom, že si musím pozrieť aspoň prvé epizódy. Tie som si síce stiahla, ale... Myslím, že je otrepané vyhovárať sa na nedostatok času, tak nebudem pokračovať.

Jedna lahôdka na koniec. Doctor Who je seriál, ktorý sa stal pojmom. Vystriedalo sa v ňom veľa hercov a veľa zápletiek, ale stále sa mu darí udržať si pozornosť divákov. To ma fascinuje. Takisto ma na tom fascinuje, že dokázal zaujať spolužiačku, ktorá fantasy a sci-fi naozaj nemá rada. Musí mať v sebe asi nejakú mágiu.... ale ja ju odhalím zatiaľ v presne neurčenej budúcnosti.


Zoznam tém, ktoré na mňa ešte len čakajú:


Som si istá, že je veľa knihomoľov, ktorí radi pozerajú seriály. A takisto som si istá, že je veľa ľudí, ktorí proste len radi pozerajú seriály. Dúfam, že sa niektorým z vás bude chcieť zapojiť do projektu.

Ktoré seriály chcete pozerať, no ešte ste sa k nim nedostali?

10 komentárov:

  1. Na Daredevila, Jessicu Jones a Westworld se taky někdy v budoucnu chystám, ale momentálně jsem začala (konečně) sledovat Supernatural a jejich 12 serií.
    Co můžu za mě doporučit je The Flash - když to tak řeknu Arrow je takovej temnej seriál, ale Flash je vtipnej, má skvělý postavy a hlavní hrdina je neskutečně sladkej (ne jako Oliver). Taky Preacher mě baví, ale musím říct, že je hrozně zvláštní, někdy až bizarní, takže nemůžu slibovat, že se ti bude líbit, ale myslím, že bys ho měla zkusit i dál, možná tě ještě chytne, ono přece jenom dvě epizody jsou nic. A TEĎ - DOCTOR WHO. Za mě nejlepší seriál všech dob, naprosto originální námět a so much weirdness. ZAČNI S DOKTOREM. HNED.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Supernatural a Once upon a time sú seriály, ktoré striedavo chcem a nechcem pozerať. Teraz práve som vo fáze, keď netúžim vidieť ani jednu epizódu. O mesiac si ich možno bude sťahovať z internetu. :D
      Bizarnosti mi neprekážajú, takže by som Preachera mala nejako zvládnuť. Čo sa týka Flasha, len dúfam, že bude menej melodramatický ako Arrow, tam som to po čase vážne už nedokázala zniesť. :D
      Vyzerá to tak, že som sa už mala pustiť do Doctora a včera bolo neskoro! :D

      Odstrániť
  2. Z týchto seriálov sa zatiaľ (no za to už dosť dlho) chystám iba na DareDevil. Tak dúfam, že počas voľna okolo Vianoc sa do toho konečne pustím.

    Doctor Who je ale niečo, čo ma nikdy nelákalo a neviem či sa to niekedy zmení. Príliš veľa iných seriálov ktoré chcem pozerať :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je aj môj problém, síce sú seriály, ktoré chcem pozerať, ale niekedy ich pozerať nezačnem, keďže sa sústreďujem na úplne iný seriál. :D

      Odstrániť
  3. Flash bol u mňa veľký problém. Začala som ho pozerať, keď vyšiel a potom veľká pauza. Nebavilo ma to. Len prednedávnom som to začala opäť pozerať a trošku sa to zlepšuje - príbehovo :) Takže ak by niečo, odporúčam prekonať začiatočný odpor :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahoj, nebude ti vadiť, ak tento skvelý projekt začnem robiť aj na mojom blogu? :) Samozrejme by som ťa spomenula ako autorku. Projekt vyzerá fantasticky a rada by som sa doň zapojila. :3

    Tinka z http://tinkasbookworld.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja budem len rada, ak sa niekto zapojí, aspoň to bude väčšia zábava :D

      Odstrániť
  5. Jediné co z toho sleduji je Doctor Who. Většinu ostatních chci taky vidět. Nejvíc asi Daredevila, Flashe a Westworld.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No, ja som s týmto zoznamom ešte nijako nepohla, takže sa k tým seriálom tiež ešte len musím dostať. :)

      Odstrániť