nedeľa 5. júla 2015

Zapadnuté prachom v Kindli │ Júl


U mňa neexituje možnosť, že by som nemala Kindle alebo poličky v izbe preplnené knihami, ktoré sa mi niečím zapáčili, ale nejako sa mi nedostáva času dostať sa k nim. Je ale pravda, že v elektronickej podobe častokrát stiahnem knihu a potom zabudnem, o čom vlastne má byť, hoci som viac ako presvedčená, že som ju kedysi chcela čítať. Pri niektorých som nakoniec došla až tak ďaleko, že som ich otvorila. Ale nikdy som sa nedostala ďalej.
Upratovanie v mojom podaní alebo zoznam toho, čo sa chystám čítať už príliš dlho a zatiaľ neúspešne.


Tiger’s Destiny (Tigrov osud) – Colleen Houck
Dni výskytu: 713
Dobrodružná cesta Kelsey a tigrích bratov sa blíži ku koncu. Nastáva kľúčový boj s démonickým Lokešom, ktorý rozhodne o osude našich hrdinov. Bude napokon tigria kliatba zlomená? Dostanú odvážni bojovníci zaslúženú odmenu a nájdu v sebe odvahu ísť za hlasom svojho srdca?
Túto knihu doslova opatrujem a stále sa uisťujem, že som ju náhodou nevymazala. A ešte stále som sa nedostala k prečítaniu. Dôvod je veľmi prozaický – pretože má vyjsť piaty diel, ale ešte stále nie je stanovený dátum. Myslím, že pôvodne to malo byť niekedy začiatkom tohto roku, ale miesto toho má vyjsť prvá kniha nejakej novej série. A tak stále čakám a pomaly zabúdam na dôvody a proste už chcem vedieť, ako to dopadne. Pretože stále častejšie počúvam, že ten piaty diel je skutočne zbytočný. Asi nebude trvať dlho a sama sa o tom presvedčím.

Altered – Jennifer Rush
Dni výskytu: 700
Všetko v Anninom živote je tajomstvom. Jej otec pracuje v spoločnosti, kde riadi najnovší projekt – monitorovanie a zaobchádzanie so štyrmi geneticky upravenými chlapcami v laboratóriu pod ich farmou. Sú to Nick, Cas, Trey... a Sam, ktorý ukradol Annine srdce. Keď sa spoločnosť rozhodne, že prišiel časť prísť si po chlapcov, Sam pripraví útek, pri ktorom zabije agentov, ktorí ich mali odviesť.
Nepamätám si, ako som sa k tejto knihe dostala, ale myslím, že som raz narazila na recenziu. A zaujal ma obsah a ďalej to iste poznáte... Ale odo dňa, keď sa mi knihu podarilo niekde predsa len vypátrať, som s ňou absolútne nepohla. Dokonca som si myslela, že ide o nejakú klasickú romancu alebo niečo z podobného súdka (čo možno nie je až tak ďaleko od pravdy). Teraz, keď som si konečne pripomenula, v čom tkvie tento príbeh, možno sa do neho aj raz začítam. Ale najskôr sa musím naučiť, že tie kríky či stromy na obálke nemajú nič spoločné s romantikou na Safari (nie, netuším, ako mi niečo také napadlo).

Kate McCarthy – Fighting Redemption
Dni výskytu: 535
Ryan Kendall je zlomený. Rozumie bolesti. Pozná násilie a bolesť zo strany. Vie, aké to je sklamať tých, ktorí ťa potrebujú najviac. Ale to, že je zlomený, ho nezastaví v túžbe po tom, bez čoho nedokáže žiť – bez Finlay Tannerovej.
V devätnástich Ryan odišiel, aby sa pridal k austrálskej armáde. Po rokoch tréningu sa z neho stáva elitný vojak a je prevelený do Afganistanu. Ale bez ohľadu na to, ako ďaleko uteká alebo ako silno bojuje, túžba po Finlay ho neopúšťa. Po šiestich rokoch sa vracia späť a vie, že bez nej nemôže žiť. Ale niekedy láska nestačí na vyliečenie bolesti.
Hoci si väčšinou nespomínam, o čom táto kniha je, mám ju v Kidli odo dňa, keď ma kamarátka požiadala, aby som jej ju našla na internete, pretože si ju chce prečítať. Povedala som si, že to môže byť zaujímavé čítanie, hoci išlo o ohraný príbeh. Som si istá, že ani tá kamarátka túto knihu ešte neprečítala. A ja takisto nie (veď prečo iné by som ju dávala do tohto článku, že). Problém nie je v tom, že by som nechcela čítať emocionálne výživný materiál, ale ide o to, že túto knihu vždy nejako „prehliadnem“. Mala by som si ju nejako zvýrazniť. Pretože prehliadať ju je takmer zločin. Veď čo ak je to najlepšia kniha žánru new adult a ja som ju ešte neprečítala?

Jennifer L. Armentrout – Opposition
Dni výskytu: 335
Katy vie, že svet sa zmeniť v tú noc, keď prišli Luxeni
Deamon urobí čokoľvek, aby zachránil tých, ktorých miluje, aj keby to znamenalo zradu.
Musia sa spojiť s nepravdepodobným nepriateľom, aby mali nádej na prežitie invázie. Ale čoskoro je takmer nemožné oddeliť priateľa od nepriateľa, svet okolo nich sa rozpadá a môžu stratiť všetko – dokonca to, čo najviac milujú.
Dobre, bez bolesti sa pripomínam, že do tejto série som kedysi bola dokonale zbláznená (dobre, stále som do nej zbláznená) a dokonca som bola taká šialená, že som knihu hľadala už mesiac pred vydaním a nakoniec ju aj našla – pretože sa vždy nájde nejaká duša s ARC e-knihou, ktorá cíti potrebu podeliť sa s okolím. A tak sa moje oči mohli kochať obálkou a epicky znejúcim obsahom. Problém teda netkvel v tom, že by som nedokázala túto knihu nikde nájsť. Skôr ide o to, že akúkoľvek slabosť som kedysi mala pre túto sériu, nedokážem si uvedomiť prečo. A hádam, že kým si to nejako nepripomeniem (pravdepodobne opätovným čítaním prvých štyroch kníh), tak tento posledný diel bude ešte veľmi dlho zapadať prachom na imaginárnej polici v mojej elektronickej klenotničke kníh.

Autumn Kalquist – Legacy Code
Dni výskytu: 425
Pred tristo rokmi Zem zomrela a posledný človek odletel. Zbitý. Zlomený viac ako len jedným spôsobom. Ich potomkovia v sebe nosia Dedičný Kód – rozbité gény, ktoré ich nútia zabiť polovicu svojich nenarodených detí.
Keď Era a Dritan Corinth získajú miesta na najbezpečnejšej lodi vo flotile a vyhrajú možnosť mať spolu dieťa, cítia sa šťastní. Až pokým nepríde deň, keď má Era zistiť, či jej dieťa má Defekt a trup ich lode nie je poškodený.
Čítanie kníh zo žánru sci-fi ma vždy fascinovalo a ak sa to zároveň odohráva vo vesmíre a je to tak trochu dystópia, nedokážem viac odolať. Takže keď som sa náhodne dostala k tejto knihe, hneď som si ju stiahla. A nikdy viac neotvorila. Nie je to tak, že je taká zapadaná prachom, že ju celé mesiace nevidím a potom nemám čas prečítať si príbeh. Ide skôr o to, že mi obálka pripomína knihu celkom iného žánru, ktorá ma takmer prinútila obesiť sa na nabíjačke ku Kindlu, pretože bola taká hrozná. Tým pádom mám tendenciu vyhýbať sa aj tejto knihe, hoci nič zlé neurobila. Čím skôr prekonám svoje predsudky, tým skôr sa dozviem, či tento príbeh stojí za to, alebo je to zlátanina tých istých klišé.

Čo vy a neprečítané knihy? Tiež sa vám tak kopia?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára