utorok 27. októbra 2015

Knihy menia život | This Book Will Change Your Life



Autor: Amanda Weaver  
Názov: This Book Will Change Your Life 
Slovenské alebo české vydanie: zatiaľ nie je 
Hodnotenie na GR: 4.03
College is where Hannah Gregory plans to follow in her dad's footsteps as a chemistry prodigy – except she bombs her first test. And now her future isn't so certain. Worse, she's not sure she wants it anymore. Salvation comes from an unlikely place – a used bookstore and the sexy Ben Fisher, the passionate college senior who works there.
Ben is trapped in a life mapped out for him. Trapped in a future career as a lawyer to make his father happy. Trapped pursuing a girl he doesn't even like because she fits into a world he doesn't want but can't escape. But then he meets the beautiful and quirky Hannah.

“Definitely this one. This book will change your life.”

I arch an eyebrow. “A book will change my life?”

“Any book can change your life if it’s the right book and if you let it. Every book can change your life.”
Túto knihu so nehľadala. Vlastne som pred pár dňami ešte ani len netušila, že vôbec existuje, nieto, že ju budem čítať. Ale hneď ako som videla názov, povedala som si, že ju proste musím otvoriť. Vlastne som celkom netušila, čo mám vlastne čakať, ale možno to tak bolo lepšie. Ale keď mi názov tvrdí, že mi obsah zmení život, rozhodne to musím overiť.
Táto kniha bola v podstate úplne obyčajná, ale podaná trošku netradičným spôsobom. Chlapec stretne dievča, preskočí iskra a všetci sú šťastní ako blázni, premieňajú sa na králikov a tak podobne. To všetci poznáme a od podobných kníh vlastne aj očakávame. A Hannah a Ben vlastne takým párikom boli. Ale to všetko okolo nich bolo neuveriteľne... rozkošné.
Prvá polovica knihy mi doslova učarovala. Nikto sa tam na nič nehral. Priznávali si svoje chyby, nemali na hlave vrece a mozog nefunkčný spôsobom, ktorý sa ani slušne nedá opísať. Proste normálne decká, ktoré vlastne spojilo to, čo by ich malo rozdeliť. On bol dokonalý knihomoľ a ona pragmatička, ktorá radšej zízala do tabuľky prvkov. A predsa sa stretli v zapadnutom antikvariáte a dali sa dokopy.
Milujem príbehy, kde nejakú úlohu hrajú aj knihy a to, ako ich ľudia vnímajú. Táto kniha odkazuje na toľko iných diel, až sa mi z toho zatočilo v hlave. Tá láska, nadšenie i všetky emócie doslova odkvapkávali z každého slova, ktoré som prečítala. Takmer akoby som vkročila do magického sveta, ktorému som doteraz rozumela len ja sama. A to bola len prvá časť pomerne tenkej knižočky (aspoň taká by bola, keby som ju nemala v elektronickej podobe).
Keď sa to prehuplo do ďalšej časti, knihy išli trochu do úzadia a do popredia išla skôr tá romanca. Bolo to rozkošné a naozaj ma to bavilo, ale myslím, že to svojím spôsobom trošku pokazilo dojem z tohto príbehu. Ale na druhej strane sa to dalo očakávať.
Ben a Hannah boli čarovný pár, v ich podaní mnohé veci vyzerali veľmi jednoducho. Napríklad aj boj za svoje sny. A nakoniec to dopadlo tak, že skutočne išlo len o príliš horúci zemiak, ktorý stačilo pofúkať a bolo by o problém menej. Problém však bol v tom, že všetko prebiehalo tak príšerne rýchlo, že to išlo na úkor kvality, aspoň miestami.
Táto kniha vlastne tak trochu zmenila môj život. Akože nie zásadne, ale tá láska a nadšenie z kníh ma dokonale pohltili. Ukázali mi, čo všetko taký knihomoľ dokáže prežiť. Neskutočné obohatenie.
Čo na tom, že romantická línia trošku pokulhávala. Prvá polovica knihy to dokonale vyvážila. A urobila z príbehu knihu, ktorá síce nezbúra celý svet, ale pripomenula mu jednoduché radosti života. Ako keď môžem len tak vbehnúť do kníhkupectva a vrhnúť sa na ďalší a ďalší príbeh a prežíva ho spolu s postavami. A možno tak naozaj nájdem knihu, ktorá mi zmení život, a to naozaj zásadne. Lebo knihy niečo také dokážu.
“This book – it just killed me.”

“I knew it would.” Adele laughs. “In a good way.”

I clutch my chest. “Good, yes. But I don’t think I’ll ever be the same.”

“A good book will do that to you.”

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára