štvrtok 20. októbra 2016

The Bedtime Book Tag




Voči tagom nie som nijako zaujatá, ale len málokedy nájdem skutočne zaujímavý, do ktorého by som sa chcela aj zapojiť. Tento vyzeral veľmi dobre, zaujali ma hlavne trochu netradičnejšie otázky. A keď som videla tento tag hneď na niekoľkých blogoch, povedala som si, že by som opäť mohla spestriť blogový život.
Autorku tohto tagu nájdete na tomto blogu.


1. Kniha, ktorú si vydržala čítať celú noc
Kedysi som čítala predovšetkým po večeroch a v noci. Napríklad v letných horúčavách som si vyhliadla príjemnú a nenáročnú knihu a začala ju čítať niekedy okolo desiatej večer. Keď som ju okolo tretej ráno dočítala, bol dostatočný chládok na to, aby som spokojne mohla spať aspoň niekoľko hodín. Ale teraz už len ojedinele čítam do skutočne skorých ranných hodín. Naposledy som takto trávila svoj čas s It Ends With Us od Colleen Hoover. Skončila som asi o druhej ráno, bez ohľadu na to, že som išla nasledujúci deň do práce. Hej, ja viem, že to bolo nezodpovedné. Na svoju obhajobu musím povedať, že som proste potrebovala vedieť, ako to všetko skončí.

2. Kniha, po ktorej dočítaní si sa bála ísť spať 
Nečítam desivé knihy, pretože sa nerada bojím. Ale veľmi jasne si spomínam na Koralínu, teda jej filmovú verziu. Tie gombíkové oči ma mátali kedykoľvek som si obliekala nejaký sveter. Viem si predstaviť, že ak by som čítala knihu, asi by som ani nespala. Hlavne ak zoberiem do úvahy fakt, že autorom knihy je Neil Gaiman.

3. Kniha, ktorá ťa uspala 
Myslím, že mnohí so mnou nebudú súhlasiť, ale mňa dokonale unudila a uspala Cizinka od Diany Gabaldon. Taká obľúbená a cenená kniha s vysokými hodnoteniami, no pre mňa stelesnenie nudy. Kniha mohla byť pokojne o polovicu kratšia a bola by oveľa zaujímavejšia. Pre mňa zbytočne veľa informácií, ktoré ani nepomohli zakryť fakt, že už od prvej tretiny bolo jasné, ako to všetko skončí. Ku koncu som už naozaj zívala.

4. Kniha, pri ktorej si sa tak veľmi tešila na vydanie, že si kvôli tomu nemohla spať
Takto som sa tešila na niekoľko kníh. Medzi nimi bola aj posledná šiesta kniha zo série Nástroje smrteľníkov od Cassandry Clare. Mesto nebeského ohňa som čítala len niekoľko dní po vydaní. Ale toto nadšenie sa ani len nepriblížilo nedočkavosti, s akou som očakávala vydanie Winter od Marissy Meyer. Určite som pripomínala niekoho, kto sedí na špendlíkoch, keď som knihu konečne čítala.

5. Kniha, v ktorej je tvoj vysnený priateľ
Fúú, a určite môže byť len jedna? Ja by som totiž mohla písať kilometrové zoznamy a ani by som sa neunavila. Ale tak... môžem sa pokúsiť. Je pravda, že v každej knihe si nájdem nejakú obľúbenú postavu, ale k top trojke určite patrí Curran zo série Kate Danielsová, samozrejme nesmiem zabudnúť Adama zo série o Mercy a v neposlednom rade je pre mňa neodolateľný a trochu neznámy Death zo série o Alex Craft. Tým by som to ukončila, inak by som takto mohla pokračovať až do zajtra.

6. Kniha, v ktorej by bol život ako nočná mora
Knižný svet, v ktorom by som nechcela žiť? Ja by som dokázala vymenovávať miesta, na ktorých by som skôr žiť chcela. Som si ale istá, že nejaký dystopický svet by bol naozaj desivý, teraz si spomeniem asi len na Piatu vlnu. Autor sa postaral o také reálne vykreslenie mimozemskej invázie, až mi z toho behal mráz po chrbte. Som rada, že tento svet ostane len vo sfére fikcie.

7. Kniha, ktorá ti pripomína čas na spanie
Čas na spanie? Rozhodne Sedem minút po polnoci, nakoľko tam sa hlavný dej začal až potom, čo hlavný hrdina zaspal. Tak mi to pripomína spanie, ale určite ma tá kniha neuspávala, skôr naopak. Podľa mňa je to úžasný príbeh, ktorý by si mal prečítať každý.

8. Kniha, ktorá skončila desivým cliff-hangerom
Hollow City, teda druhý diel série o deťoch slečny Peregrineovej. Dočítala som ju len pred pár dňami a skončilo to tak napínavo, že proste musím mať pokračovanie! Z tých starších, ktoré sa skončili podobne napínavo, nemôžem nespomenúť Paper Princess od Erin Watt. Tá kniha mi zlomila srdce v mnohom, ale ten koniec ma doslova posadil na zadok.

9. Kniha, o ktorej sa ti doslova snívalo
Väčšinu času si svoje sny nepamätám, takže nemôžem popravde odpovedať. Ale keby som to brala v takom prenesenom zmysle, je tu jedna kniha, ktorú som čítala veľmi, veľmi dlho a občas sa mi naozaj zdalo, že sa mi o nej bude až snívať, tak veľmi som ju chcela dočítať a tak veľmi sa mi nedarilo. Ide o knihu Renesancia zo série Assassin’s Creed. Tak veľmi som sa na knihu tešila a nakoniec ma veľmi sklamala, takže som sa zablokovala a nedokázala som prečítať viac ako pár strán denne. Knihu som čítala takmer dva týždne a tento čas sám o sebe jasne svedčí o tom, ako veľmi ma kniha „bavila“.

10. Knižná príšera, ktorú nechceš nájsť pod posteľou
Pod posteľou by som nechcela nájsť ani pavúka, nieto ešte nejakú poriadnu knižnú príšeru. Ale ak by som si mala vybrať... Tiež by som tam nechcela nájsť tie chápadlovité beštie zo série Deti slečny Peregrineovej, na druhej strane by som ich ale nevidela, takže by som toho škaredého hnusáka pod tou posteľou teoreticky nemohla nájsť. Určite by som tam ale nechcela nájsť dementora alebo nazgúla, tých by som aj videla. No niekedy mám aj tak pocit, že viac ako skutočné príšery sú viac desiví ľudia. Tých by som tu vymenovávať naozaj nechcela.


 Aké knihy nedali spať vám? A ktoré vás, naopak, uspali? 

4 komentáre:

  1. Mozkomora by nechtěl pod postelí asi nikdo :D Assassini jsou teď všude, taky bych už do té knížky měla konečně jít :D It Ends With Us si všichni vychvalují, na té Colleen asi fakt něco bude :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Colleen je dobrá, ale niektoré knihy sú predsa len slabšie ako ostatné, ale tak to asi raz zažije každý spisovateľ. :) Assassini sú všade, to je pravda a aj keď mne sa kniha vôbec nepáčila, možno teba osloví. :)
      Hej, no, dementor je proste dementor :D

      Odstrániť
  2. Musím sa priznať, že vo väčšine s tebou súhlasím, nakoľko máme podobný vkus čo sa kníh týka. It Ends With Us bola naozaj kniha, kvôli ktorej človek nemohol ísť spať skôr, než ju dočítal. Mala som to šťastie, že mi stačila cesta vlakom, hoci som ju dočítala až na internáte, za čo som teraz vďačná (ak by som sa rozrevala v plnom kupéčku, tí ľudia by si fakt mysleli, že mi šibe).
    Neviem prečo, rozhodne sa stále viac a viac chystám prečítať si AC, pretože mi to akosi nedá. Či sa mi ale o nej bude snívať alebo nie, ťažko povedať, dúfam, že radšej nie, keďže som knihu nehrala. Chcem však vidieť aj film, takže knihu by som mala stihnúť napred, keďže to spolu nesúvisí a potom budem mať isté očakávania... :D
    Juuu... demetora by pod posteľou nechcel nikto, ale tak ja ho vidím každý štvrtok keď prídem na angličtinu... stelesnenie smútku a plaču, brrr...
    Už si prečítala Hollow City? Ja som si doma zabudla jednotku a celkom ma zaujala, hoci ten začiatok je tiež taký zdĺhavý, tak som zvedavá, ako sa to nakoniec vyvinie. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak pri niektorých knihách som aj ja rada, že ich čítam v pokoji doma. It Ends With Us bola jednou z nich. :)
      NO, rozhodne AC skús, ako som povedala, keďže si hry nikdy nehrala, pravdepodobne ťa kniha zaujme viac ako mňa. Ale film si pozrieť rozhodne chcem, chystám sa naň aj do kina. Potom mi daj vedieť, ako sa ti kniha páčila. Naozaj dúfam, že ťa nesklame.
      Hollow City som už prečítala a teraz sa trasiem na trojku, ale akosi ju nikdy nemôžem zohnať. Chcem ju mať totiž doma na polici, no teraz ju akosi majú v kníhkupectvách vypredané. NO nič, ja si počkám. :D Je pravda, že začiatok jednotky je trochu pomalší, ale keď sa to rozbehne, rýchlo na to zabudneš. Naozaj pozoruhodná kniha a naozaj zaujímavá, nielen pre mladšieho čitateľa.

      Odstrániť