štvrtok 29. marca 2018

Unpopular Opnions Book Tag


Posledné týždne sa u mňa niesli v pomerne zaneprázdnenom tempe. Síce som čítala a písala recenzie, ale akosi som nemala čas na nejaké nič nerobenie alebo nejakú zábavu. Čo sa mňa týka (a hlavne blogu) tag určite predstavuje zábavu. Tento konkrétny som našla na blogu Bookdragon’sden. Dúfam, že sa vám zapáči tak, ako sa zapáčil mne...



1. Ktorá populárna kniha/séria sa ti nepáčila?
Hm, tak tých mám poruke hneď niekoľko. Prvou z tých legendárnejších bola rozhodne Cizinka od Diany Gabaldon. Okrem toho, že bola táto kniha zbytočne dlhá, bola ešte aj vo viacerých častiach nudná. Fakt netuším, ako to môže byť prvý diel takej rozsiahlej série. Ďalším obdobným kúskom bola Červená kráľovná, ktorá sa síce čítala dobre, ale bola hrozne predvídateľná a vcelku mám pocit, že som vlastne čítala inú knihu než všetci ostatní. Takisto si spomínam na S Láskou Rosie od Cecelie Ahern, pri ktorej čítaní som trpela. Ale ako sa ukázalo, ostatní si to mučenie dosť výrazne užívali.

2. Ktorú populárnu knihu/sériu miluješ, ale ostatní ju nenávidia?
Spomenúť si na takéto knihy bolo pomerne náročné a potom som sa pozrela na poličku vedľa stola a udrela som si hlavou po čele. Jednou z takýchto kníh je totiž rozhodne RoseBlood od A. G. Howard, ktorú som úplne milovala a všetci v mojom okolí tú knihu statočne nenávideli. Podobne dopadla aj kniha Wintersong od S. Jae-Jones. Beriem ako znamenie, že obe knihy sú čiastočne gotickými románmi a tie nemajú jednoduchú cestu. Podobne nie veľmi obľúbenou knihou bola aj Smrtná zima od Kate A. Boorman. Vo všeobecnosti mám pocit, že tieto lyrické temnosti, ktoré si užívam, väčšina ľudí vníma ako odpad. A mne na ich názoroch naozaj nezáleží. 

3. Ktorý milostný trojuholník v knihe/sérii nedopadol podľa tvojich predstáv?
Myslím, že nebudem jediná, ale naozaj nemám rada milostné trojuholníky. Pretože väčšina autoriek k tomu pristupuje s logikou, že však všetci o tom píšu, tak prečo by som nemala aj ja. Pričom málokto zo súčasných autorov dokáže ten milostný mnohouholník aj dobre napísať. Nemyslím si však, že by som kedykoľvek mala pocit, že postava skončila s niekým, s kým nemala. A ak áno, na nič také si nespomínam.

4. Po ktorom populárnom žánri siahneš len ojedinele?
Mám pocit, že v mojom okolí žije veľa ľudí, ktorí si užívajú horory. Ja ich neznášam. Volajte ma strachopud, ale ja sa vážne veľmi nerada bojím, takže ak mi chcete odporučiť nejaký dobrý horor, najskôr vás pošlem do miest, kde slnko nesvieti a rozhodne tým nebudem myslieť zatuchnutý roh v tmavej miestnosti. Takisto sa väčšinou vyhýbam detektívkamtrilerom, nakoľko si ich užívam skôr vo filmovej/seriálovej podobe. Akosi pre mňa nefungujú rovnako dobre v knižnej podobe.

5. Ktorú populárnu alebo milovanú knižnú postavu nemáš rád/rada?
Okrem ScarletCaravalu od Stephanie Garber? Nad touto postavou som krútila hlavou celú knihu a nemala by som zabudnúť na fakt, že v tomto prípade išlo o jeden z mála prípadov, keď som knihu hodnotila na základe správania jedinej postavy. Scarlet bola taká tupá, že aj moje vylámané ceruzky oproti nej vyzerajú ako tie najostrejšie nástroje v okolí. Keď už sa pozastavujem nad touto postavou, takisto to vyzerá, že aj Caraval miluje až podozrivo veľa ľudí, hoci ten príbeh sám o sebe je rozhodne oveľa horší, než na čo sa tvári anotácia.

6. Ktorému populárnemu autorovi nedokážeš prísť na chuť?
Myslím, že jedným z nich bude miláčik všetkých tínedžerov (a nielen ich) John Green. Zatiaľ čo ho všetci v mojom okolí milujú a bozkávajú zem, po ktorej chodí, ja osobne som nikdy nebola ani len v pokušení čokoľvek si od neho prečítať. Ani raz. A to som tie anotácie čítala, to mi verte. Mnohí z vás sa najskôr ohradia, že nemôžem odsúdiť autora, ktorého knihy som ani neotvorila. Ja hovorím, že život je príliš krátky na to, aby som ho premrhala zaoberaním sa knihami, ktoré ma ničím nezaujali.

7. Ktorého obľúbeného námetu máš už plné zuby?
Myslím, že tých námetov bude viac, nakoľko mám pocit, že súčasná literatúra je jeden rotujúci kolos, v ktorom sa všetko až príliš často recykluje, od obálok kníh cez postavy až po námety. Jedným z obľúbených je predpovedaný vyvolený, resp. vyvolená. Akoby svet nemohol existovať bez toho, aby v ňom žil niekto nesmierne mocný, kto ho má spasiť. Takisto mi nesmierne lezie na nervy tá potreba politickej korektnosti. Všetky tie diverzné kecy mi dvíhajú krvný tlak. Však mne je jedno, či hlavná hrdinka vyzerá ako modrý bodkovaný troll s hlavou mustanga a sexuálnou úchylkou na cibuľu. Pre mňa je podstatný príbeh.
A zo srdca neznášam vetu „I released a breath I didn’t realize I was holding“. Seriózne? Tak gratulujem, postava je očividne aj imbecilná, nakoľko zadržiava dych a ani o tom nevie. Dýchanie je automatická reakcia a ak chceme, aby prestala, musíme sa k tomu vedome rozhodnúť. Potom sú prípady, keď to robíme nevedomky, ale to nás najskôr niekto škrtí.

8. Ktorú populárnu knihu/sériu neplánuješ čítať?
Momentálne si spomeniem asi len na sériu A Song of Ice and Fire od ospevovaného Georgea R. R. Martina. Prečítala som prvé dve knihy. V tom čase som ich hodnotila naozaj vysokou známkou. Dnes by dopadli o čosi horšie. Prečo? Pretože tie knihy by si zaslúžili toľko zásahov od editora, až ma bolí len pomyslenie na ich vymenovanie. Tie knihy sú vyčerpávajúce. A ja som si istá, že nechcem čítať knihy, ktoré ma vyčerpávajú. Keby som o to stála, začnem čítať slovníky.

9. Ktoré filmové/seriálové spracovanie je lepšie ako jeho knižná predloha?
V tomto prípade je hľadanie naozaj ťažké, pretože ako sa hovorí „kniha bola lepšia“. Ale niečo, čo bolo predsa len o maličký tenučký vlások lepšie? Asi Outlander ( čiže Cizinka). Ako ste si prečítali vyššie, tú knihu som dosť skritizovala a jej seriálová adaptácia bola asi len o niečo lepšia. Stále však rovnako zbytočná.


Máte aj vy nejaký „unpopular opinion“?
Ak áno, podeľte sa so mnou v komentároch.

2 komentáre: