utorok 19. februára 2019

Komiksové okienko, vol. 3

Ďalšia nálož mojich obľúbených komiksov. Tieto sú dosť rôznorodé a vždy ma bavili z úplne iných dôvodov. Tak snáď sa vám niektoré z nich zapáčia a ak aj nie, tak nevadí. Mne sa budú páčiť aj naďalej...




Geoff Johns – Aquaman (The New 52!)
V poslednom čase skúsila čítať mnoho hrdinských komiksov a zistila som, že mi mnohé nevyhovujú, nakoľko neboli také úžasné, ako som čakala – aj keď v mnohých prípadoch ma mali upozorniť tie nízke  hodnotenia. Tento komiks bol pre mňa tak trochu výstrelom naslepo, nakoľko som sa náhodne rozhodla viac dozvedieť o Aquamanovi po tom, ako som bola v kine na filme. Nakoniec som však bola milo prekvapená tým, ako s mi tento komiks páčil, hoci zatiaľ som čítala len prvú časť. Kresba je samozrejme úplne skvostná, ale aj príbeh ma chytil, nakoľko mal hlavu a pätu a tvorcovia sa tak nejako nespoliehali na to, že mám o tomto hrdinovi veľa prečítané a to, čo som potrebovala, mi aj vysvetľovali. Takže za mňa palec hore a dúfam, že to tak ostane aj pri ostatných častiach. Hoci sa snažím nemať až príliš veľké očakávania - nakoľko každú hrdinskú sériu vždy po častiach píšu rôzni autori, čo je niekedy aj škoda. 

Patricia Briggs & David Lawrence - Mercy Thompson: Homecoming
Dobre, nezapieram, tento komiks bol pre mňa tak trochu nutnosťou, nakoľko sériu o Mercy absolútne zbožňujem, čo sa prejavuje tak, že Patty dokážem všeličo prepáčiť. Tento komiks je však tak trochu odpoveďou na želanie asi všetkých fanúšikov, ktorí kedy chceli vedieť, ako vyzeralo prvé stretnutie Mercy, Adama, Zeeho alebo Stefana a iných postáv. Ono sa to síce v hlavnej sérii často spomína, ale nikdy to nie je presne opísané, preto som za tento komiks vďačná. Keďže sa na ňom autorsky podieľa aj Patty, všetko do seba krásne zapadá. Okrem toho aj vizuálne spracovanie je skvelé, lahodí oku a určite mi spríjemnilo čítanie. Toto je takisto jeden z komiksov, ku ktorým sa pravidelne vraciam. Len mi je ľúto, že je to tak trošku jednohubka a myslím si, že Patty by mohla svoju sériu obohatiť aj o iné komiksové dovetky - teda, nie, že by som nemala rada krátke poviedky a novely, ale komiks je predsa len o niečom úplne inom. 

Jaakko & Lauri Ahonen – Sojčák
Táto pôvodom fínska chuťovka je tak trochu problematická. Prečo? Nuž, ak by ste si dali tú námahu a zablúdili až k môjmu profilu na GR, všimli by ste si, že som tomuto komiksu dala skôr priemerné hodnotenia, no napriek tomu som ho vybrala do tohto zoznamu. Dôvodov je hneď niekoľko. Sojčák je veľmi špecifický kúsok, ktorý je atmosférický a temný a najskôr  ho ocenia fanúšikovia Tima Burtona, nakoľko je aj dosť ponurý. Problémom však je, že svojou témou a spracovaním je taký špecifický, že ho dokážete oceniť len v určitom období svojho života a väčšina ľudí ho v tomto období fakt nečítala. S odstupom času však o tomto komikse dosť premýšľam a začínam si myslieť, že je vlastne akousi metaforou ľudí, ktorí žijú celý život v strachu a tak strachom aj na všetko reagujú. Takže je to vlastne veľmi smutný komiks a dosť tomu pridáva aj to temné grafické stvárnenie. Ak vám môžem poradiť, rozhodne ho nečítajte ako jendohubku postojačky v kníhkupectve, ale vyhraďte si na čítanie a následné premýšľanie o niečo dlhší čas. 

Brenden Fletcher & Karl Kerschl – Isola
Na tento komiks som sa tešila dlho predtým, než vôbec vyšiel. Všimla som si ho náhodou pri prezeraní ďalšieho newsletteru z môjho obľúbeného komiksového vydavateľstva a hneď si ma získal svojim vizuálom – a hneď potom príbehom. Ten sľuboval nielen dobrodružstvo, ale aj tajomstvá a tie som nakoniec aj dostala. Zabalené vo veľmi slušivom prevedení a s príbehom, ktorý je rozpovedaný hneď v niekoľkých líniách a spôsobom, že najskôr vidím výsledok a až potom sa postupne dopátram, ako sa tam postavy dostali. Navyše sa veľká časť príbehu odohráva vo svete „duchov“ (tí, čo ste niekedy videli kresleného Avatara, bude vám tento svet známejší ako „spirit world“), čo spôsobuje, že je dosť náročné sledovať príbeh a jeho priebeh. Ale ja mám takéto príbehy rada, ale ak vám môžem poradiť, čítajte tento komiks len v čase, keď sa budete môcť naplno sústrediť. Aby ste neskončili ako ja, že som ho musela čítať dvakrát.

Mirka Andolfo – Unnatural
Aj na túto chuťovku som sa tešila dlho predtým, než vyšla. Zatiaľ vyšla len prvá časť z chystaných troch, ale príbeh aj jeho prevedenie si ma automaticky získalo. Na prvý pohľad sa vám asi bude zdať, že je to taký rozkošný a zároveň tak trochu eroticky ladený príbeh o prasiatku, ktoré rieši svoje milostné pletky. Čo však už z obálky zjavné nie je, je to, že tento príbeh sa odohráva v prísne totalitnej spoločnosti, ktorá trestá svojich občanov za medzidruhové vzťahy, čo znamená, že sa môžete zosobášiť a založiť rodinu len s niekým vášho druhu. Ale táto spoločnosť svojich občanov trestá vysokými daňami aj za to, ak partnera a rodinu nemajú. Takže hoci sa to na prvý pohľad tvári rozkošne a tak, v skutočnosti je to poriadne chorá spoločnosť a v komikse sa takisto riešia veľké a dôležité témy – a to všetko popritom, ako sa hlavná hrdinka snaží zistiť, čo sa jej sníva a prečo a čo to všetko znamená a kým vlastne je. Ak máte radi, rovnako ako ja, príbehy plné zamyslení, mohol by vás tento komiks osloviť.



Máte nejaké obľúbené komiksy?
Určite sa so mnou podeľte, rada si rozšírim obzory.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára