piatok 16. januára 2015

V obložení mužov trikrát inak | Strážkyně Riley Jenson


Sériu Strážkyně Riley Jenson, ktoré prekladá a vydáva české vydavateľstvo FANTOM Print mám rada už len z toho dôvodu, že je od jednej z mojich obľúbených autoriek. Keri Arthur je skvelá, niečo sa jej síce občas podarí menej, ale vo všeobecnosti sa pri čítaní skvele bavím. Dúfam, že vás o tom presvedčia aj tieto minirecenzie

Názov: Volání úplňku
Diel: prvý 
Hodnotenie na GR: 3.89
Ak nemáte radi ani upírov a na nervy vám pomaly lezú aj vlkolaci, rozhodne siahnite po knihe, v ktorej je hlavnou hrdinkou žena-dhampír. Alebo bytosť, ktorá je z polovice upírom a z tej druhej vlolakom, ktorý v nej v podstate aj dominuje. Pozornosť vzbudí aj jej o život usilujúce zamestnanie agentky v tajnej vládnej organizácii so sídlom niekde  v Austrálii. Detektívna zápletka je tu veľmi silná a výrazná, je dopĺňaná skvelými opismi i humornými scénkami. Keď Riley unesú brata, rozhodne nesedí niekde na zadku a začne sa venovať vyšetrovaniu, ktoré ju môže vážne ohroziť. Nielen fyzicky. A keď vás prestane baviť napätie z vyšetrovania, môžete sa sústrediť na tých úžasných chlapov, ktorých je v Keriných knihách vždy až príliš. Pre mňa osobne boli charaktery veľmi fascinujúce, prostredie krásne opísané a námet zaujímavo spracovaný. Neboli tam hluché miesta, dej si plynul plynulo, raz možno rýchlejšie a inokedy pomalšie v závislosti od toho, čo sa tam dialo, ale ani raz som sa nepristihla pri tom, že sa nudím.

Názov: Polibek hříchu 
Diel: druhý 
Hodnotenie na GR: 4.07
Pri druhom príbehu som si myslela dve veci: a) nie je možné ešte viac to zamotať a po b) ako by sa tam mohlo zmestiť ešte viac chlapov? Zdá sa, že som sa mýlila pri oboch. Nielen, že sa problém z prvého dielu nevyriešil, ale ešte sa viac rozvíjal, pričom som mala len neblahé tušenie, ako to všetko môže dopadnúť. A k tomu druhému... nuž... veď tam bolo na písmenko štvorcové viac chlapov ako v basketbalovom tíme a všetci mali svoje úlohy! Preto ma prekvapil ich nárast, oni si zaobstarali aj náhradníkov. Niektorí odišli – nedobrovoľne. Iný sa objavili – tiež nedobrovoľne, ale aspoň chceli ostať. Pri čítaní som sa bavila rovnako dobre ako pri prvom diely, možno aj lepšie a spoznala som všakovakých –lakov, o ktorých som netušila, že by mohli existovať. Napríklad taký koňolak. Už chýbali len veveričky a potkany. Príbeh sa svojou úrovňou rozhodne zvýšil, detektívka v štýle zabi všetko čo sa hýbe pokračuje. Rozuzlenie mi zamávalo na rozlúčku a presťahovalo sa do tretieho dielu. Ale rozhodla som sa, že raz ho chytím do pasce.

Názov: Smyslné zlo
Diel: tretí 
Hodnotenie na GR: 4.12
Tretí diel a zápletka sa vyvíja, hoci speje k svojmu koncu. Riley opúšťa kolegov i milencov, aby sama vyriešila svoj problém. Hovorím si, že je poriadne hlúpa, keď niečo také robí, ale asi to patrí k jej roli. Čítanie ma skutočne bavilo (a mňa zase baví opakovať sa), z čoho som nebola prekvapená. Všetko do seba začalo zapadať a to, čo mi predtým nedávalo zmysel a pomaly začínalo meniť na prehľadné sklo. Sama seba som sa pýtala, ako je možné, že mi to nenapadlo. Objavilo sa tu viac chlapov – teraz ma to už neprekvapilo. Ale začínala som sa samej seba pýtať, či skutočne musí každej žene dopriať osobný hárem. Nič proti gustu, ale čo je veľa, to je občas príliš. Veď si skúste ignorovať takmer dokonalého chlapa, ktorý vás Riley chce hýčkať. Ale najskôr asi musíme vyriešiť psychické rozpoloženie hlavných postáv. Osobne ma kniha trošku sklamala. Hoci bola stále skvelá a čítanie som si v podstate užila, samej seba som sa pýtala, čo sa stalo, že sa tak rapídne znížila jej úroveň. Najslabšia kniha zo série. Možno kvôli tomu, že po vyriešení zápletky sa tam toho veľa nestalo a samotný problém sa vlastne vyriešil nakoniec sám. 


Začínam uvažovať, o čom bude tých zvyšných 6 kníh. Ale na ich čítanie sa stále teším. (Hoci uvažujem o tom, že si začnem písať zoznam mužských postáv, ktoré sa tam vyskytujú. Začínam sa v ich telesnej dokonalosti strácať.)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára