piatok 3. júna 2016

Desať knižných dní #10: Jedna schopnosť



Ako správny milovník fantasy mám po ruke hneď niekoľko schopností. Čítanie myšlienok, ovládanie živlov alebo len zaujímavé čarodejnícke triky. Všetky sú úžasné a každú z nich by som si chcela minimálne vyskúšať. Alebo aspoň väčšinu z nich. Takže keď prišiel čas, aby som si vybrala jednu, trochu som sa zasekla. Dokonca aj viac ako len trochu. Preto mi trvalo niekoľko dní, kým som si utriedila myšlienky. Ale napokon sa mi podarilo vybrať jednu, ktorá ma veľmi láka...


Ako milovník Harryho Pottera som najskôr pomyslela na vracanie sa v čase. Hermiona so svojím čarovným náhrdelníkom upútala moju pozornosť a odvtedy som si hovorila, že musí byť veľmi zaujímavé znovu prežívať ten istý deň, len s inými zážitkami a na iných miestach.
Dokonca som si nedávno aj zaobstarala časovrat a nosím ho hrdo na krku, hoci som si za to vyslúžila už nejeden divný pohľad. Ale tie si nevšímam, môj vnútorný geek sa prebudil a začal sa naplno prejavovať od SlavConu a nemyslím si, že ho niekedy dobrovoľne zastavím.
No cestovanie v čase so sebou prináša aj iné... problémy. Vidieť svojich milovaných, znovu sa s nimi rozprávať a objať ich. Ale na čo by mi to bolo dobré, keď potom by aj tak opäť zomreli? Stratiť niekoho dvakrát je ešte viac bolestivejšie, takže cestovanie v čase radšej nechám na knižné postavy.
Tak som sa rozhodla, že existuje ešte jedna schopnosť, ktorá by sa mi veľmi hodila. Tou je premiestňovanie, no nie predmetov, ale samej seba. Len tak si pomyslieť a ocitnúť sa na inom mieste by bolo skvelé. Koľko by som ušetrila len za cestovanie! Síce je pravda, že milujem cestovanie a niekedy si samotnú cestu užijem viac ako cieľovú destináciu, ale nebolo by úžasné pomyslieť si a v zlomku sekundy sa ocitnúť, napríklad, aj doma?
Väčšinu času trávim stále v Nitre, kde študujem a domov mi veľmi chýba. Niekedy závidím spolužiačkam, ktoré denne dochádzajú, hoci musia vstávať oveľa skôr. S tým by som dokázala žiť, ale aspoň by som bola skutočne doma.
Takže fantastická schopnosť, ktorú by som najviac ocenila? Schopnosť premiestňovať sa. A je mi jedno, či niečo také skutočne existuje.

Zoznam tém, ktoré ste mali možnosť si prečítať: 


Po akej schopnosti tajne túžite vy? Ovplyvnili vás pri výbere aj obľúbené knihy? 

2 komentáre:

  1. Také premiestňovanie by som brala. Síce si väčšinou cestovanie spríjemňujem knihou, ale aj tak tým premárnim príliš veľa času, ktorý by sa dal využiť aj lepšie :/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je pravda, cestovanie niekedy až zbytočne žerie čas. Hlavne keď idem domov zo školy :D

      Odstrániť