štvrtok 4. mája 2017

Kam za anglickými knihami #4


Pôvodne som si myslela, že ďalší článok už nebude, ale predsa som tu! Je to len vďaka kolegyni z práce, ktorá mi hovorila o stránke, z ktorej si objednala jednu knihu, ktorú nemohla dlho zohnať. Keď som však videla, aká je výška poštovného, radšej som odtiaľ utiekla. Možno som pri tom aj kričala. Miesto toho som teda začala gúgliť a opäť prinášam ďalšie tri miesta, na ktorých si môžete kúpiť anglické knihy...



V tomto prípade ide o českú stránku, ktorá ma bohatú ponuku anglických beletristických kníh. To sľubuje už samotné záhlavie stránky. Keď už píšem o stránke, musím povedať, že celkový dizajn je veľmi príjemný a jednoduchý. Nemáte problém čokoľvek nájsť, všetko je prehľadné a jednoducho vyhľadateľné.
V zápätí stránky som našla taktiež zaujímavé informácie. Obal samotnej zásielky je veľmi kvalitný a ako tvrdia administrátori, na ničom nešetria. Takisto ide o vcelku obľúbený obchod, keďže získal niekoľko certifikátov. Mňa osobne veľmi potešila menej dôležitá informácia, ale aj tak bola milá – ide o predajcov-knihomoľov, čo môže byť pre nejedného zákazníka to rozhodujúce pri tom, či nakúpiť knihy práve na tejto stránke. A knihy sú presne to, prečo asi čítate aj tento príspevok.
Ponuka je dosť široká, okolo 3,5 milióna kníh, a dá sa povedať, že tie najobľúbenejšie a najznámejšie tituly tu nájdete určite. Informácie pri knihách sú tiež viac ako uspokojivé. Knihy sú predávané v niekoľkých formátoch a priložené informácie sú naozaj podrobné. Okrem vydavateľstva alebo miesta vydania sa dozviete aj počet strán, typ väzby a nechýbajú ani presné rozmery knihy.
Možno to pre niekoho nie je veľmi dôležité, ale verte mi – poznám dosť veľa puntičkárskych ľudí, ktorí nemajú radi, keď je každá kniha série inak vysoká. Medzi týchto puntičkárov radím aj seba, nebojte sa. Takisto je tam presne uvedená informácia o tom, ako dlho budete musieť na knihu čakať.
pohľad na stránku bookshop.cz
Pri niektorých sú približné dátumy, na niektoré knihy sa budete musieť špeciálne spýtať. Možno to pre niekoho predstavuje problém, ale na druhej strane musíte uznať, že sú tam natoľko milí ľudia, že vám to dopredu dajú vedieť. Tiež by mohli byť hnusní, nechať vás objednať si knihu a potom by ste zistili, že na ňu budete musieť čakať dva mesiace.
Už typické rozdelenie do „oddelení“ ako sú romantika, sci-fi alebo fantasy sú takmer už samozrejmosťou. Pre tých umeleckejšie založených je tu celá samostatná sekcia len s omaľovánkami pre dospelých. Čo sa týka cien, nemôžem to celkom posúdiť, pre niekoho budú nižšie, pre niekoho príliš vysoké. Na porovnanie som si pozrela Wintersong od S. Jae-Jones v mäkkej väzbe. Tá stojí 255 Kč (čo je približne 9,53 €). Napríklad na BookDepository ju nájdete len o čosi lacnejšie.
Niektorých možno poteší, že momentálne na stránke prebieha výpredaj 40% na niektoré tituly, medzi nimi nájdete aj knihy od Maggie Stiefvater zo série Havraní chlapci (Havraní bratrstvo). Takisto ušetríte na poštovnom. Na území Českej republiky si môžete zvoliť dodanie cez poštu alebo PPL a cena na dobierku je 115 Kč a s platbou vopred 79 Kč, čo je taký štandard. Za doručenie na Slovensko je jednotná cena 200 Kč (cca 7,50 €), či platíte vopred alebo na dobierku. Pre Česko je tu aj možnosť osobného odberu, ale to je potrebné si vopred dohodnúť buď telefonicky, alebo cez e-mail.
Výhody: veľký výber, prehľadná stránka, podrobné informácie o knihách
Nevýhody: trošku vyššie poštovné na Slovensko (na porovnanie, za 7,8 € som objednala knihy z anglického Amazonu)


Wordery je opäť jednou zo zahraničných stránok. Táto konkrétne má sídlo v Anglicku, čo zabezpečuje, že samotná doba doručenia nebude až závratne dlhá. Ako nájdete priamo na stránke, ide o obchod, v ktorom sa spája predovšetkým láska ku knihám a samotní tvorcovia, a vlastne aj predajcovia, chcú proste len šíriť radosť z kníh. Ako knihomoľa ma to nesmierne dojíma, ale ešte viac ma zaujíma ich široká ponuka, ktorá vraj nedávno prekročila hranicu 10 miliónov kníh. Páni, toľko kníh pokope si neviem ani predstaviť. Ale moje snívanie teraz bokom.
Samotná stránka je opäť veľmi prehľadná a jednoduchá. Nie je problém čokoľvek si nájsť a aby bolo vyhľadávanie ešte pohodlnejšie, je možné zmeniť si aj menu, v ktorej budete nakupovať. Bohužiaľ, českú korunu v ponuke nemajú. Čo sa týka samotných kníh, nájdete opäť niekoľko vydaní. Často sa však stáva, že tu nájdete staršie vydanie a potom aj vydania nové, ktorých tlač sa ešte len chystá, tak si pozorne sledujte, či je kniha už na predaj, alebo ide len o predobjednávku. Aby vás potom neprekvapilo, že na knihu budete čakať ďalšie tri mesiace.
pohľad na stánku wordery.com
Informácie pri knihách opäť prehľadné, nechýba typ väzby, počet strán a rozmery knihy. Dokonca tam nájdete údaj aj o tom, aká je kniha ťažká. Zaujímavosťou je, že sa nemusíte preklikávať cez niekoľko okien, aby ste našli všetky ponúkané vydania danej knihy. Priamo pod miniatúrou obálky nájdete lištu s rôznymi oknami, medzi nimi aj „Other editions and formats“, kde nájdete v akom sú jazyku, aký je typ väzby a ich cena. To je rozhodne praktické riešenie. Ja sama som strávila preklikávaním sa rôznymi oknami dosť dlho na to, aby mi pri tom rupli nervy.
Ceny kníh sa líšia podľa knihy. Niečo je lacnejšie, niečo drahšie. Napríklad už spomínaní kniha Wintersong v mäkkej väzbe je tu ponúkaný za 10,09 € alebo za 9,60 €, lenže toto je práve ten prípad knihy, ktorá sa ešte len bude tlačiť. Keby ste chceli lacnejšiu verziu, počkali by ste si na knihu až začiatku roku 2018. Neviem ako vy, ale ja sa zaobídem aj bez toho. A teraz príde tá najlepšia časť. Poštovné. S tým si nemusíte veľmi lámať hlavu, je totiž nulové bez ohľadu na to, či si objednáte jednu, dve alebo desať kníh. Pokojne si objednajte aj celý kamión. Navyše nezaplatíte nič – no, možno mzdu toho kamionistu, ale o tom už na stránke nepíšu.
Výhody: prehľadná stránka, nulové poštovné, veľký výber kníh
Nevýhody: pre niektorých cena kníh, ja osobne som nenašla nič


V tomto prípade ide opäť o českú predajnú stránku, ktorá sa nezaoberá len predajom beletrie, ale aj odborných kníh, slovníkov a učebníc. Opäť nás privíta jednoduchý dizajn a celková prehľadnosť. Aby ste si uľahčili nakupovanie, môžete si meniť menu, v ktorej budete kupovať (v ponuke je euro a česká koruna).
Knihy sú rozdelené do základných kategórií. Vo fantasy nájdete klasiky ako Hru o tróny alebo Harryho Pottera. Informácie o knihe sú prehľadné a dozviete sa, aké vydanie si kupujete, kto ho vydal, koľko má strán a aký typ väzby máte očakávať. Síce tam nenájdete rozmery knihy, ale to je už len detail. (Verte mi, väčšine ľudí na tom nezáleží.)
Táto stránka je takisto vhodná pre ľudí, ktorí chcú nakupovať učebnice angličtiny a ak ich chcú nakúpiť vo veľkom (napríklad pre celú triedu študentov), je možné danú učebnicu si zadarmo požičať na 12 dní. O tom, aké učebnice chcete a koľko ich chcete si musíte napísať na e-mailovú adresu. Podľa mňa je to veľmi netradičný, ale na druhej strane zaujímavý spôsob predaja a hlavne kontaktu so zákazníkom. Takto si bude istý, že má správny druh učebnice, ktoré sa hodia nielen pre vyučujúceho, ale hlavne pre študentov. Rozhodne palec hore za nápad.
kamenná predajňa v Beroune
Chcela som porovnať tú istú knihu ako pri predchádzajúcich dvoch obchodoch (aby som nikoho zbytočne neplietla a hlavne nie seba), ale zistila som, že knihu Wintersong nemajú v ponuke. Najskôr ma to zarazilo, ale potom som si všimla milé oznámenie v oranžovom okienku – radi pre mňa knihu objednajú, stačí im napísať. Samozrejme, nikto vám dopredu nemôže zaručiť, že knihu bude naozaj možné objednať, ale snaha sa vždy cení.
Keďže ide o českú stránku spája sa s tým aj nižšie poštovné. Do Českej republiky môžete využiť služby pošty alebo GLS-ky, dokonca si môžete balíček aj osobne prebrať v predajni v Beroune alebo v niektorej zo Zásielkovní. Takisto môžete platiť buď vopred, alebo si zvoliť dobierku, za ktorú si musíte priplatiť ešte 30 Kč navyše. Osobný odber je zadarmo, do Zásielkovne za 48 Kč, doporučený list 69 Kč a balík do ruky 82 Kč a kuriér je za 88 Kč. Na Slovensko nie je možnosť dobierky, takže len platba vopred. Buď môžete zvoliť Zásielkovňu za 95 Kč (3,55 €) alebo kuriéra za 180 Kč (6,72 €). Doba dodania záleží od dostupnosti titulu, ktorú si nájdete priamo v informáciách o danej knihe.
Výhody: možnosť nakupovať v dvoch menách, nápad so zapožičiavaním učebníc
Nevýhody: menšia ponuka (ale možnosť dohodnúť sa na objednaní chýbajúceho titulu)


Kam chodíte nakupovať vy?

4 komentáre:

  1. Uf, tak ak by som mala za poštovné platiť 7 eur, tak to si radšej naozaj kúpim eknihu. Ja nakupujem na UK amazone a som vždy veĺmi spokojná, ako s cenou knihy, s rýchlosťou doručenia a cenou poštovného. Majú tam výborné zľavy, takže ja nakupujem len tam.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja tiež často z Amazonu kupujem a som maximálne spokojná. :)

      Odstrániť