piatok 4. augusta 2017

Len záhady a temnota | The Elite Kings Club

Autor: Amo Jones 
Názov: The Silver Swan + The Broken Puppet 
Séria: The Elite Kings Club 
Diel: prvý a druhý 
Slovenské alebo české vydanie: zatiaľ nie je 
Hodnotenie na GR: 4.08 a 4.35
Madison Montgomery comes from money and power, but when someone close to her commits the ultimate crime, Madison must live with her tainted name for the rest of her life. When she begins Riverside Preparatory Academy, the private school her father has swept her into in The Hamptons, she hopes for a fresh start. What she wasn't hoping for was the pack of bad boys who run the school; ten, to be exact. When Madison gains the attention of their leader, Bishop Vincent Hayes, a whole new world that she didn't think existed is exposed to her. A whole world that starts and ends with The Elite Kings Club and these boys are about to flip her world upside down. Secrets are overflowing and family lies are about to be exposed. Is there more to Madison Montgomery than even she knows?

“Secrets are weapons, and silence is the trigger.”
Amo Jones je novozélandská autorka, ktorá ma na konte niekoľko kníh. Väčšina z nich sú o niečo temnejšie príbehy o skutočne zložitých postavách. O charaktere toho, čo píše, by sa dalo povedať jediné – na každej druhej strane by malo byť napísané „trigger warning“.
Po prečítaní obsahu prvej knihy vyzerá táto séria ako ďalšia stredoškolská romantika. A ono to tak v podstate aj je. Hlavná hrdinka je tá iná nová dievčina, na ktorú všetci zazerajú a zrazu si dovolí upútať pozornosť asi najžiadanejšieho chalana. Verte mi, toto nie je koniec zoznamu klišé, ktoré v knihách nájdete. Určite začína pri fyzicky až príliš dokonalých postavách, pokračuje to privilegovanými bohatými deckami a končí to niekde pri poslednej divokej párty.
Avšak napriek všetkému, toto nie je žiadny nevinný príbeh. Autorkin štýl je veľmi zaujímavý a zaručuje, že jednotlivé stránky plynú skutočne rýchlo. Netrvalo dlho a dej ma dokonale pohltil. Asi niekde za tretinou som si uvedomila, že knihy sú oveľa temnejšie, než sa môže na prvý pohľad zdať. Na jednej strane ostávajú všetky tajomstvá a záhady, ktoré sprevádzajú dianie.
Madison nepozná odpovede a to, čo jej ostatní povedia, v nej vyvoláva len viac otázok. Celková tajomnosť ma poháňala vpred. Potrebovala som vedieť, čo sa to tam deje a určite som nečakala, že za všetko môžu len trošku tvrdšie Bishopove praktiky. Hej, na to by som mala upozorniť trošku citlivejšie duše – v tejto sérii je až príliš veľa sexuálnych scén a niektoré z nich nie sú práve romantikou pri sviečkach.
Na druhej strane musím povedať, že mi ich výskyt prekážal oveľa menej, než som si myslela. Sčasti preto, že autorka tieto scény napísala vcelku vkusne. Sčasti preto, že pre mňa bolo hlavné dopátrať sa odpovedí. Čítanie mi síce nezabralo veľa času, ale o knihách som premýšľala dokonca aj v práci. Čo je dosť zaujímavé, nestáva sa mi do pri mnohých knihách.
Okrem temnejšieho diania sa v tejto knihe prepletá aj akási vedľajšia línia. Tá pred stavuje starú knihu, ktorú si Madison všimne v knižnici a tá by jej mohla dať všetky odpovede. Lenže ona robí všeličo možné len nečíta túto knihu, takže som sa pravdy nedočkala vôbec. Nejakých náznakov, ale je jasné, že autorka si najväčšie odhalenia skryla do poslednej knihy tejto chystanej trilógie.
“We’ve all lost our mind, baby, but that’s how we all found each other. We’re all lost, but we’re all lost on the same road.”
Silnou stránkou tejto série je určite dynamika. V deji sa neustále niečo deje, hoci prvá tretina prvej knihy bola predsa len o niečo pomalšia, keďže išlo o úvod. Snaha nájsť odpovede na všetky otázky ma doslova poháňala vpred. Z pohľadu autorkinho štýlu sa knihy takisto čítali až prekvapivo dobre. Prvých niekoľko viet ma doslova pohltilo. Samotné dianie je však miestami až príliš temné a záhadné, ale o to je čítanie väčším zážitkom. Väčšinou je ťažké predvídať, čo presne sa stane na ďalšej strane, takže jednotlivé kapitoly mávajú prekvapivé vyvrcholenia. Tomu napomáhajú aj postavy, ktorých správanie bolo pre mňa niekedy skutočnou záhadou.
Niekedy som takmer až zabúdala, že hlavné postavy sú stredoškoláci možno aj preto, že v deji sa nevyskytovala snáď ani jedna jednoduchá postava. Všetky charaktery boli zložité a silné, čo takisto pridalo na sile mojej fascinácie. Autorka takisto zvládla písanie v náznakoch, vďaka čomu celkové dianie vyznelo ešte o niečo záhadnejšie. Popravde však ani sama neviem, čo presne ma na tejto sérii tak veľmi zaujalo. Pravdepodobne to bola kombinácia skutočne zložitých postáv a tajomného deja, ktorý je okorenený temnotou. Takisto to bola téma – alebo hneď niekoľko tém, medzi ktorými bola aj moc a jej pôsobenie na jednotlivca, dokonca prišlo aj na otázku lojálnosti. Problém je, že väčšina týchto tém a námetov sa naplno prejaví až po prečítaní oboch kníh.
Ak by som však všetky prvky rozobrala, osamote by určite nefungovali. Postavy sú takmer až choré, dej je miestami skutočne prehnane temný a záhadný a mám pocit, že hlavná hrdinka v sebe nemá ani toľko pudu sebazáchovy, koľko má bežný samovrah. Takisto mám pocit, že niektoré scény boli až prehnané a iným chýbala kvapka reálnosti. Dokonca sama autorka priznala, že nikdy predtým nenapísala nič takéto doslova choré. Napriek tomu som však knihy prečítala a doslova slintám pri predstave pokračovania. Autorka sa mi prosto dostala do hlavy a rozohrala tam vnútri naozaj fascinujúcu a vzrušujúcu hru. Takisto viem, že vďaka tejto knihe som dokonca začala prehodnocovať vlastné hodnoty a názory.


4 komentáre:

  1. Poslednú dobu dosť často narážam na túto knihu a teraz neviem čo robiť...lebo tebe sa páčila a väčšinou máme podobný vkus, lenže potom je tu Foxy, s ktorou mám tiež podobný vkus a tej sa nepáčila :D a tak teraz neviem...ale asi niekedy vyskúšam, že ako sa mi bude kniha páčiť :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Táto kniha by sa nemala páčiť ani mne, ale akosi sa čosi vo vesmíre pokazilo. :D Daj tomu šancu, keď sa ti to nebude páčiť, asi som fakt chorá :D

      Odstrániť
  2. ja som sa na tú sériu neskutočne namotala, vidím tie chyby, ktoré sú tam ale nejako mi to je srdečne jedno a užívam si to ... a vrelá vďaka za odporúčanie :) potrebujem sa s tebou o tej sérii porozprávať lebo moje teórie ma zabíjajú :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. S radosťou si o tom s tebou poklábosím, nakoľko to vyzerá, že sme obe choré, keď sa nám to páčilo aj napriek všetkým tým chybám, ktoré tam sú. A teraz nehovorím o nedostatku v príbehu. Hovorím o morálnych nedostatkoch. :D

      Odstrániť