utorok 17. júla 2018

Knihomoľ sníva o novej knižnici


Ako ste si určite všimli, v poslednom čase som skôr náhodne aktívna, než pravidelne prispievajúca. Dôvod je jednoduchý – je leto a keďže väčšina ľudí si užíva dovolenky, ja svoj voľný čas trávim v práci, aby som si mohla zarobiť dosť peňazí na nové knihy. Od začiatku leta som si kúpila asi tak ďalších 40 kníh a teta mi položila zaujímavú otázku: „Kam ich dáš?“ Dosť zaujímavé. Kam ich len dám...


Keďže som knihomoľ, mám rovnaké problémy ako asi každý knihomoľ. Mám hrozne veľa kníh a nemám ich kam uložiť. Presnejšie, mám nejaké poličky, ale nestačia. Domov o chvíľu donesiem ďalších asi 40 kníh (a asi aj viac, nakoľko ešte stále nakupujem) a doma mám už ďalších viac ako 400 a úložný priestor asi tak na 200 kníh. Síce nie som matematik, ale aj ja vidím, že to akosi nebude fungovať.
Najlepšie by bolo kúpiť si novú knižnicu. Ale ani na tú nemám miesto! Tak som sa rozhodla, že miesto zbytočného rozčuľovania môžem aspoň predstierať, že tú novú knižnicu mám. A spolu s ňou aj krásny nový čítací kútik, v ktorom budem mať súkromie a hlavne dostatok miesta na pohodlné kreslo, novú knižnicu a doplnky, vďaka ktorým bude všetko znesiteľnejšie. Pretože keď potom prídem domov, zase ma nakopne realita, v ktorej mám nedostatok miesta.
Najdôležitejšie je začať s tým najväčším kúskom a tým bude rozhodne knižnica. Som fanúšik klasického nábytku, preto asi nikoho neprekvapí, že som si vybrala drevené poličky, ktoré vyzerajú ako vystrihnuté z nejakého klasického filmu z minulého storočia. Okrem toho ponúka dostatok miesta, takže by som tam poľahky zmestila... no, síce nie celú moju zbierku, ale jej polovicu určite. Čiže ak by som si zaobstarala dve, alebo hneď tri, mala by som vyriešený problém aj do budúcnosti. Okrem toho by spolu skvele ladili a nie je nič krajšie ako stena pokrytá poličkami s knihami.
Takže tento dôležitý kúsok už mám. Čo ďalej? Nuž, ďalším knihomoľským problémom je nájsť si pohodlnú polohu, v ktorej by mi netŕpli nohy, potom ruky, neskôr krk a nakoniec asi aj prsty na nohách, pretože by som skončila ako netopier na lustri. Pohodlné kreslo by tento problém mohlo vyriešiť.
Neviem ako vy, ale ja nesmierne rada čítam vonku. Kedysi sme mali veľkú hojdačku, ale potom sme sa presťahovali a v byte na ňu veľa miesta neostalo. Takže za ňou ešte stále smútim. Prečo si teda nezaobstarať hojdacie kreslo? Ja viem, ja viem, hojdacie kreslá je nutné pozerať až po šesťdesiatke. Hojdačka je rovnako skvelá, určená pre všetky vekové kategórie a čo je lepšie, vyzerá naozaj úžasne. Som si istá, že v nej by sa mi sedelo pohodlne. A to hojdanie... jasné, že by som tam len nečítala. Spánok je predsa tiež dôležitý.
Vynikajúcim spoločníkom pri čítaní je aj horúci nápoj. Ja osobne mám radšej čaj ako kávu, ale neurazíte ma ani jedným. Ak by som nakupovala zariadenie, určite by som si kúpila aj špeciálnu šálku. Alebo rovno aj čajník, aby som si mohla uvariť viac ako len jednu šálku čaju.
No horúce hrnčeky sa rozhodne zle držia v ruke. Aj po vychladnutí, nakoľko by som zvierala knihu a naposledy, keď som to kontrolovala, stále som mala len dve ruky. Hoci moja šéfka si občas myslí, že som chobotnica. Aby som si uľahčila život, určite by so siahla aj po jednoduchom konferenčnom stolíku. Nič príliš výstredné, niečo pekné, jednoduché a tmavé s úložným priestorom na knihy.
Poviete si, že je to zbytočné. Práve som si predsa kúpila poličky a knihy budú v knižnici. No jasné, že budú. Lenže... väčšinu svojich kníh som už stihla prečítať. Stále však ostáva niekoľko, ktoré na prečítanie ešte len čakajú. Tie by som uložila práve do tohto stolíka, takže by bolo jednoduchšie ich nájsť a aspoň by som ich stále mala na očiach ako pripomienku. Je dôležité pripomínať si niektoré veci. Dokonca aj neprečítané knihy.
Takže mám kde uložiť knihy a mám kde sedieť. Mám z čoho piť a mám kde položiť hrnček, aby som ho nemusela držať a nevyliala som ho. Čo môžem urobiť ďalej pre svoj kútik? Nuž, mohla by som ho nejako skrášliť. Najlepšia dekorácia sú síce knihy samotné, ale nejaká tá krásna nálepka by určite potešila moje oko. Ale nič výstredné. Niečo, čo vyzerá dostatočne jednoducho i zaujímavo a čo v sebe skrýva veľa fantázie – ako moje obľúbené knihy.
Okrem toho však v tejto mojej krásne veľkej miestnosti ostalo ešte veľa priestoru. Ale keďže je tam ešte stále tma, veľa toho nevidím. Čo mi pripomína, že som si ešte nekúpila žiadnu lampu. Nuž, vždy to môžem napraviť. A aby som si uľahčila hľadanie a nemusela prehľadávať milióny stránok naraz, môžem len do prehliadača naťukať FAVI.SK a tam nájdem nádherné lampy a všakovaký iný nábytok na vybudovanie môjho vysnívaného knižného kútika.



A ako by vyzeral váš knižný kútik?
Ak si neviete poradiť, kliknite na ikonku FAVI.SK a začnite plánovať.
Tak, ako pred chvíľou ja.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára