streda 26. decembra 2018

Komiksové okienko, vol. 2

Opäť som si vybrala niekoľko z komiksov, ktoré som prečítala a nejakým spôsobom som si ich zapamätala. Viem, že niektoré z nich nie sú v očiach všetkých práve najlepšie kúsky, ale mne sa aj tak pre niečo páčia. Tak bez zdržovania – tu sú...




Kurtis J. Wiebe – Rat Queens (čes. Krysí královny)
Tento komiks je pre mňa veľmi špecifický, nakoľko som sa v ňom nedostala veľmi ďaleko a mám taký pocit, že v tom asi ani nebudem pokračovať – nakoľko pri ňom došlo k dosť turbulentným zmenám na stoličke dvorného grafika a nemôžem povedať, že by sa mi páčil smer, ktorým sa otočil celkový vizuál tohto mierne bizarne úchylného počinu. Ale to sú len moje osobné výhrady. Čo sa týka príbehu, nesmierne ma bavil, nakoľko sa sústreďuje na osud a putovanie divotvornej skupiny žoldnierol, ktorým sa viac nedarí ako darí a ktoré ma nesmierne bavia svojimi vnútornými problémami. Osobne mi najviac prirástla k srdcu goblinka závislá na „houbičkách“, ale ani fúzatá trpaslíčka nebola na zahodenie. Najviac ma však bavila chémia, ktorú postavy medzi sebou mali a to, že som sa pri čítaní ich príbehu veľmi dobre zabávala. Výborná vec na oddych.


Anthony del Col & Conor McCreery – Assassin’s Creed: Assassins (čes. Zkouška ohněm)
Kedysi dávno som hrala AC, ale to už bolo naozaj dávno a odvtedy som si na to nikdy nenašla znovu čas. Preto som sa k tomuto fascinujúcemu svetu chcela vrátiť najskôr prostredníctvom kníh, ktoré pre mňa absolútne nefungovali, nakoľko to bol doslovný prepis toho, čo sa dialo v hre samotnej. Čiže sa dá povedať, že Bowden ako autor jednoznačne sklamal. Takže som sa rozhodla skúsiť komiksy a začala som s krátkou sériou Assassins. Príbeh samotný by si síce zaslúžil viac pozornosti a možno aj prezieravosti pri písaní, ale zvyšok komiksu ma nadchol. Nielen kresba, ale aj celkové prevedenie a prepojenie súčasnosti s minulým životom. Presne to, čo som vždy mala rada na hre samotnej. Aj keď, ak by som vedela viac o jednotlivých postavách, tiež by to ničomu neublížilo.


Jonathan Luna & Sarah Vaughn – Alex + Ada
Opäť ďalšia chuťovka od spoločnosti Image Comics. O tejto konkrétnej sérii som počula veľa dobrého a aj preto sa mi nakoniec dostala nielen do hľadáčika, ale takisto som si ju aj prečítala. V skutočnosti je vo vlastne taká miniséria, akási pomyselná komiksová trilógia. Príbeh sa odohráva v blízkej budúcnosti a sústreďuje sa na príbeh Alexa a Ady – Alex je obyčajný človek a Ada robot, ktorého dostane k sviatku. Túto tému mám rada. Robotov, otázku ľudskosti a celkovo ten futuristický nádych, ktorý nie je vždy úplne dokonalý. Osobne sa mi tento komiks veľmi páčil sčasti aj preto, že bol taký krátky a čiastočne kvôli tej myšlienke, že sa človek zamiluje do robota a robot do človeka a potom som mala možnosť sledovať, ako na to reaguje spoločnosť. Škoda len, že sa v závere táto séria s úžasným potenciálom premenila na lacnú a urevanú romantiku. (A to hovorím ako niekto, kto sám seba považuje za beznádejného romantika.)


Sarah Andersen – Dospelosť je mýtus
Tieto čmáranice sami do ruky dostali náhodou – jednoducho som sa do tejto útlej knižočky začítala v kníhkupectve, keď som čakala na kamarátku. Prečítala som ju za necelých dvadsať minúť (plus mínus pár minútok, naozaj som to nepočítala) a bola som z nej nadšená. Sú to naozaj také čmáranice, ale ich myšlienka je omnoho lepšia ako ich jednoduchá grafika. Nie je to nič svetoborné alebo neičo, čo by mi zmenilo život. Je to jednoducho zábava. Niečo, čo ma rozveselí, keď som smutná a samotné obrázky mi ukazujú život introverta, milovníka kníh a milovníka mačiek. Keďže sa považujem za všetko z tých troch, je jasné, že som sa s týmito čmáranicami stotožnila a mala som pocit, že sú o mne. Jednoduchá zábava je vždy tá najlepšia a táto ma bavila – hoci by som bola ochotná sa hádať, že táto konkrétna zbierka je z tých troch doteraz publikovaných asi najlepšia a aj najvtipnejšia.


Gene Luen Yang & Gurihiru – Avatar: The Last Airbender – The Search
Som absolútnym milovníkom pôvodného kresleného seriálu o avatarovi Aangovi, a preto keď som sa dozvedela o komiksových pokračovaniach tohto úžasného seriálu, okamžite som sa do nich zamilovala. Doteraz bolo publikovaných päť samostatných príbehov (a na radosť všetkých fanúšikov sa nakoniec pripravuje aj ďalší komiks) vypĺňajúcich dieru medzi Aaangom a Korrou, avšak mojim absolútnym miláčikom ostáva druhý v poradí The Search, v ktorom sa odhaľuje jedno z najväčších tajomstiev seriálu – čo sa stalo so Zukovou matkou. Tieto komiksy sčasti tvoria pôvodní tvorcovia seriálu a podarilo sa im aj do tlačenej podoby vložiť toho úžasného ducha seriálu. Grafika je skvelá a je nesmierne fascinujúce sledovať obľúbené postavy, ako ďalej dospievajú a dotvárajú svet okolo seba. Jednotlivé komiksy sú pomerne krátke (majú len tri časti po cca 75 stranách formátu A5), avšak sú stále rovnako zábavné, poučné a dobrodružné ako pôvodný seriál a to sa mi na nich páči najviac.


Máte nejaké obľúbené komiksy?
Určite sa so mnou podeľte, rada si rozšírim obzory.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára