streda 14. decembra 2016

Desať seriálových nocí #4: Sedem nedobrovoľných dezertérov


V škole je koncom semestra vždy toľko práce... Nie, nevenujem všetok svoj voľný čas študovaniu, ale niekedy som prosto taká unavená, že nedokážem robiť nič iné, len hľadieť do stropu. Preto mi potom písanie článkov trvá extrémne dlho. Nakoniec som sa ale donútila napísať ďalší článok do projektu a aj to len preto, že práve teraz by som sa mala učiť na skúšku zo štylistiky. Miesto toho vám prinášam ďalší článok, tentokrát zameraný na Sedem seriálov, ktoré som nikdy nedopozerala...


Arrow 
Arrow je seriál, s ktorým som to definitívne vzdala niekedy pred koncom tretej série. Prvá séria ma odrovnala a druhá séria, hoci v mojich očiach o niečo slabšia, ma tiež dosť bavila. Tretia séria akoby sa z časti na časť len zhoršovala, hoci som nikdy nebola schopná presne určiť, čo mi na tom seriáli prekáža – samozrejme okrem niektorých postáv. Potom som bola na SlavCone, kde som sa zúčastnila prednášky o komixových seriáloch a tam prednášajúci tento môj problém veľmi dobre pomenoval. Tento seriál je príliš melodramatický. Za všetko vždy môže len Oliver, dokonca aj za to, pri čom nie je prítomný a o čom nič nevie.

Vikings 
S týmto seriálom som to úplne nevzdala. Zatiaľ som videla si len prvé dve alebo tri epizódy. Na seriál som sa tešila a tieto prvé časti ma trochu sklamali, akosi som očakávala viac. Takže kvôli tomu sklamaniu som chcela počkať. Určite sa k nemu plánujem vrátiť, minimálne preto, aby som videla, či sa príbeh postupom času zlepší. Lenže teraz praktikujem niečo, čomu by som mohla dať krycí názov „detox“. Keď prejde dostatok času, prenesiem sa cez svoje sklamanie a budem sa môcť vrátiť k pozeraniu bez toho, aby ma to nejako zasiahlo. Zatiaľ mi to veľmi nevychádza, ale žiadny plán nie je dokonalý.

Reign 
Na tento seriál mi niekoľko ľudí doslova spievalo ódy. Tak som si povedala, že by som si ho mala pozrieť. Prežila som prvú sériu a potom som to vzdala. Tento seriál je príšerne afektovaný a prehnane dramatický. To by som však prežila. Dokonca by som prežila aj niektoré postavy a ich správanie. Nakoniec by som sa zmierila aj s tým, že je to v podstate mexická telenovela bez Mexika. Čo však nedokážem tvorcom odpustiť sú tie kostýmy, ktoré sa mi absolútne nehodia do doby, v ktorom sa má seriál odohrávať (narážam hlavne na očividne až príliš moderné róby niektorých dám). Spojenie týchto faktorov ma utvrdilo v tom, že svoj čas môžem venovať aj inému seriálu.

Lost (Nezvestní)
Pamätám si, aké nadšenie tento seriál vyvolal, keď sa dostal do telky. Všetci ho pozerali a všetci sa o ňom rozprávali. Nedočkavo sme čakali na ďalšie epizódy a hádali sme, či sa niekedy pasažieri z lietadla dostanú späť domov. Potom však prichádzali ďalšie série a všetko sa začalo komplikovať. Až tak veľmi, že to začalo byť scestné a totálne neuveriteľné. Mysteriózne záležitosti mám vlastne rada, ale tieto boli až príliš umelé a dokonca aj vtedy som mala pocit, že ide len o snahu tvorcov zarobiť na tomto seriáli aspoň o jeden milión viac. Tým seriál utrpel a ja som už viac ani nechcela vedieť, ako to všetko dopadne.

Game of Thrones
Tento seriál... tento seriál som začala pozerať po tom, ako som prečítala prvú knihu. Na porovnanie, aby som zistila, ako veľmi to pokazili. Popritom som zistila, že sa im to vlastne celkom podarilo. Po prvej sérii som si povedala, že budem pozerať seriál až potom, čo prečítam knihy. Dostala som sa až po dvojku. Potom som si uvedomila, že tie knihy nedokážem dočítať, čítanie ma v podstate vyčerpáva a hlavne nedokážem pochopiť, prečo toľko zbytočností prešlo cez ruky korektorov bez toho, aby ich vyškrtli. Seriál zase necítim potrebu sledovať kvôli tomu, že je taký medializovaný. Nie je postava, o ktorej by som nevedela, ako dopadne. Všade samé spoilery, videá, obrázky... Nemám potrebu sledovať seriál, keď viem, čo sa tam stalo.

Leverage 
Tento seriál som sledovala v čase, keď som bývala s tetou. Veľmi ma bavil, niekedy som sa dober nasmiala a niekedy ma veľmi prekvapil priebeh jednotlivých epizód i riešenie problémov niektorých postáv. Ani vlastne neviem, koľko sérií som videla, hoci som si istá, že neboli všetky. Keď som sa odsťahovala od tety a vrátila sa domov, nikdy som zvyšné série nedopozerala. Akosi som nemala chuť a ani motiváciu. To však neznamená, že tento seriál nemám rada. Opak je pravdou. Naozaj som si ho obľúbila. Ale asi vo mne ostal zafixovaný ako niečo, čo som pozerala s tetou a samú ma to už nebaví.

Pretty Little Liars
Veľmi populárny seriál s miliónom fanúšikov. Usmieval sa na mňa zo všetkých kútov. Potom ho odrazu začali vysielať aj v telke a ja som nemohla byť nadšenejšia. A potom moje nadšenie aj veľmi rýchlo opadlo. Videla som niekoľko epizód, zdvíhala som obočie a občas bola aj zaujatá, ale to bolo tak všetko. Mám pocit, že ma podobný typ seriálov veľmi nebaví, nevidím zmysel v ich pozeraní. Tak som to vzdala a začala sa venovať pozeraniu niečoho iného. A viete čo? Ani si nepamätám, o čom vlastne tých niekoľko častí, čo som videla, bolo.


Aké témy ešte na mňa čakajú:


Ktoré seriály ste začali pozerať a nikdy ich nedopozerali? 

4 komentáre:

  1. Game of Thrones je niečo, čomu chcem dať v budúcnosti šancu a preto sa snažím spoilerom vyhýbať ako sa len dá. Odrádza ma však, aký je populárny, pretože bude ťažké si naň vytvoriť objektívny názor, keď viem že ho všetci ospevujú.
    PLL je typ seriálu, na ktorý sa vždy nesmierne teším a neviem sa dočkať ako veci dopadnú, no vždy keď sa naň pozriem spätne tak viem, že to celé nemá ani hlavu ani pätu, lebo tvorcovia nerozmýšľajú veľa nad tým, čo sa udialo v predchádzajúcich sériach a väčšina tajomstiev buď nikdy nie je odhalnená alebo nedávajú zmysel. Ale ja si nemôžem pomôcť keď je to niekedy také napínavé :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Myslím, že pri niektorých seriáloch je skutočne škoda, že ich tvorcovia viac nepremýšľajú o všetkých udalostiach, ktoré už stihli vopchať do predchádzajúcich epizód. Ušetrili by si tým dosť veľa kritiky nielen zo strany fanúšikov...
      Ja som sa skúšala vyhýbať spoilerom o GoT, ale nepodarilo sa. Snáď budeš úspešnejšia. :)

      Odstrániť
    2. To rozhodne áno. Niektorí tvorcovia chcú silou mocou šokovať a to sa im najlepšie podarí tak, že ten šokujúci moment ani nedáva zmysel :D
      Tak sú nejaké spoilery, ktoré si želám, aby som nevedela, ale keďže nepoznám skoro žiadne mená, tak aj keď niečo vidím, ani si to nespojím a nezapamätám :D Tak snáď sa mi to bude dariť aj naďalej.

      Odstrániť
    3. S tými šokujúcimi momentami súhlasím - najlepšie na nich je, že tvorcovia si asi ani neuvedomujú, ako to niekedy pokazili.

      Odstrániť