streda 29. augusta 2018

Moja knižnica IV

Rok je opäť za nami a ja som opäť nafotila svoju knižnicu. Vlastne svojich niekoľko knižníc, nakoľko mám knihy na rôznych miestach. Ale keď už nič iné, tak aspoň stále v jednej miestnosti a bez toho, aby som musela robiť expanziu do bratových poličiek. Čo určite ocení, nakoľko ani on už nemá príliš veľa miesta voľného. To sa stáva, keď máte všade knihy...



Moja najreprezentatívnejšia polička vyzerá v podstate stále rovnako. Väčšinou len dokladám nové knihy a prekladám tie staré, aby som mala miesto na tie nové. Čo vlastne robím vo všetkých poličkách.
V tejto prvej som doplnila pokračovania sérií, napríklad Řád věčných trnůPlamen v temnotě, Faju, Sílu, takisto sa mi podarilo doplniť JackabyhoSmrtnú zimu, obe od kamarátky. (Touto cestou jej opäť ďakujem, že na mňa myslí.)
V nasledujúcej poličke sa toho zmenilo len veľmi málo, nakoľko knihy Patricie Briggs nevychádzajú už tak často – veď čo by sme aj chceli, keď teraz už čakáme na preklady kníh, ktoré vyšli tento, po prípade minulý rok. Oproti minulému roku som len presunula knihy od Keri Arthur a pridala Lovcov monster (čo mi pripomína, že si potrebujem kúpiť pokračovania). Takisto som si urobila miesto, lebo k Dobymu pribudol krásny vĺčik, ktorého som ešte nestihla pomenovať. Aké hrozné.
Na ďalšej poličke sa takisto veľa nezmenilo, len minimum. Pridala som knihu Prozřetelnosť ohněV zajetí slastiMagie spojuje. Teraz čakám už len na posledný diel série Kate Daniels a dúfam, že vo FANTOM-e vydajú aj iné knihy od Ilony Andrews. Táto dvojka jednoducho vie písať.
Posledná polička stále patrí Richelle Mead. Pridala som len prvý diel Vampýrské akademie (bohužiaľ sa mi už nepodarilo zohnať to pekné pôvodné vydanie v mäkkej väzbe, ale tak aj tento zelený gýč je lepší ako nič). Okrem toho pribudli len dve knihy, a to Válka zrcadelČerná labuť (ktorú na fotke nie je veľmi dobre vidieť, ale tak je to ten fľak, ktorého názov neviete prečítať).




V ďalších poličkách sa toho tiež zmenilo viac. Napríklad som presunula všetky historické romance. Kam? To vám ukážem trošku neskôr. Potom som takisto popresúvala niektoré iné knihy, či už kvôli priestorovým dôvodom alebo len tak, lebo som to tak chcela.
Prvá polička vľavo hore. Mix žánrov, mix vydavateľstiev a mix veľkostí, čo veľmi rozrušuje môjho vnútorného puntičkára. V zadnej časti sa vyskytujú knihy, ktorú sú o reálnom živote a s výnimkou knihy Všetky moje tváre sa mi tento zámer darí aj dodržiavať. To zlaté v strede, čo ani na tohtoročnej fotke neviete prečítať, je Náš nešťastný vesmír (a stále nie je prečítaná). V prednej časti poličky sa toho zmenilo viac, presunula som tu knihy od Keri Authur, pribudli Kaziměsti, Všichni ptáci na nebi, Polibek krve, VrcholDcera Sherlocka Holmese.
Polička vľavo dole. Alebo tiež moja tetrisoidná polička, nakoľko v nej mám knihy naozaj poukladané ako skladačku. Ešte stále u mám knihy od Terryho PratchettaAndrzeja Sapkowského, presunula som tu aj Amerických bohov a pridala som Nesmrtelných z Meluhy a ešte gamebook, ktorý som vyhrala v súťaži. Volá sa Alenčina noční můra v Říši divů. V zadnej časti poličky s nič nezmenilo, ešte stále tam je séria SúmrakSonea od Trudi Canavan.
Polička vpravo hode. Tu sa toho zmenilo dosť, dalo by sa povedať. Polička je rezervovaná pre knihy z vydavateľstva Slovart a tých mi stále pribúda, takže musím túto expanziu nejako vyriešiť. Pribudli mi knihy Najdlhší deň Adama T., presunula som tu Metalurga, Pyro, Struny času. V prednej časti ostali knihy Od Daryndy Jones a nemienim sa ich vzdať, pretože ešte stále čakám, či náhodou nevyjde ďalšie pokračovanie tejto geniálnej série v preklade. Potom som tu uskladnila celú trilógiu o TearlinguHavraní cyklus, ktorý mám celý v slovenčine.
Posledná polička vpravo dole už viac nie je venovaná historickým romancám. V zadnej časti sú knihy rôznych žánrov a veľkostí, sú tu nejaké knihy z vydavateľstva Slovart – Lesní ľudia, Knihárka z Bergeracu, Sklár z MuranaJa, Simon. Potom som tu presunula poväčšine nové knihy – Môj priateľ tučniak, Polibek v New Yorku, Pamäti gejše, tri absyntovky (áno, aj ja som vydavateľstvo Absynt vyskúšala a môžem len odporučiť, je to vynikajúce čítanie), Ženu se lvem a potom staršie klasiky v angličtine a slovenčine. No v prednej časti mám úplne nové knihy, ktoré som si kúpila alebo som ich dostala. Dalo by sa povedať, že s pár výnimkami je táto časť poličky venovaná vydavateľstvu CooBoo.
Polička v strednej časti je takisto preorganizovaná. V prednej časti sú uložené anglické paperbacky, ktoré chcem mať viac na očiach. Väčšinou sú tu uložené moje obľúbené série/knihy alebo knihy, ktoré som ešte neprečítala. Oproti minulému roku som sem pridala naozaj veľa kníh, napríklad Hero at the Fall, ACOFAS, The Hazel Wood, The Mermaid, celú DC Icons sériu, Shadowsong a ďalšie iné.
Zadnú časť poličky som sa rozhodla venovať všetkým anglickým knihám v pevnej väzbe. Asi až na dve alebo tri výnimky, ktoré mám na inej poličke. Oproti minulému roku som skompletizovala série od Colleen Houck, takisto mi pribudla kniha Smoke in the Sun a Beyond a Darkened Shore (ktorú som mala vo FairyLoote). Knihy od Holly KellyPatricka Rothfussa som sem umiestnila z kapacitných dôvodov – sú to totiž dosť rozmerné knihy.






Polička pod stolom. Tiež prešla veľkými zmenami. Ale oproti minulému roku sa predsa len niečo nezmenilo – ešte stále tam nie je poriadok. Ak vás to pohoršuje, asi mi to ani nie je ľúto. (Ak by mi to bolo ľúto, určite by som tam už upratala.)
V prednej časti strednej poličky sú uložené len anglické knihy (rovnako ako v celej poličke). Tieto sú väčšinou fantasy. Komínček vpravo je venovaným novým knihám. Ako vidíte, vrátila som sa k sérii Throne of Glass. Jednotku som čítala pred šiestimi rokmi, tak som si knihu znovu prečítala. Pokračovania na mňa ešte len čakajú, tak sa k nim snáď dostanem čo najskôr. Dokúpila som si aj sériu Arc of Scythe, nakoľko tá séria je fakt úžasná a chcela som ju mať doma. Potom si tu domov našlo výročné vydanie druhého dielu HP a najnovšia kniha od Jaya Kristoffa. A Sky in the Deep som jednoducho musela mať. Tá kniha je dokonalá.
V ďalšom „poschodí“ tej istej poličky sú ešte stále fantasy knihy. Rozhodla som sa čítať sériu Shades of Magic v angličtine, takže som si dokúpila A Gathering of Shadows (posledný diel nemali, keď som bola v Anglicku, takže mi ešte chýba). Takisto som si kúpila Griša trilógiu v tej novej edícii a táto vyšla v Anglicku, takže má rovnakú výšku ako ostatné knihy od Leigh Bardugo. Môj vnútorný puntičkár je v siedmom nebi. Takisto som si kúpila To Kill a Kingdom, ak ste ešte nečítali, určite to napravte. Okrem toho som si doplnila knihy od Jaya Kristoffa, pokračovanie série od Katherine Arden a tak náhodne som si kúpila Starbound trilógiu. Ani neviem prečo.
Zadná časť poličky je venovaná po väčšine knihám zo skutočného života. Doplnila som si zbierku Hooveroviek, takže mi pribudli Without MeritNovember 9, ešte čakám na príchod jej najnovšej knihy All Your Perfects. Okrem toho som si kúpila The Beauty That Remains, čo je úplne dokonalá kniha a rozhodne ju odporúčam. Ďalej som si kúpila A Thousand Perfect Notes, The Song of Achilles a nová je aj After the Fire. Všetky tieto knihy sú úplne dokonalé a nádherné a srdcervúce a určite si ich prečítajte.
V dolnej poličke mám takú zmes rôznych kníh, či už anglických alebo prekladových. Hneď vpredu mám aj knihy o mytológii, ktoré ešte nemajú svoje miesto, ale veľmi sa snažím nejaké im nájsť. Ďalej som tu presunula veľké knihy, akými sú Hostiteľ alebo knihy od Amy Harmon. Najnovšie kúsky sú Dark NotesThe Language of Thorns (pôvodne som chcela počkať na paperback, ale nakoniec som neodolala).
V strednej časti tej istej poličky je ďalšia tetrisoidná polička, ako vidíte. Sú to poväčšine staršie knihy alebo knihy, ktoré ešte neviem, kam presne by som ich dala, preto sú tam aj prekladové a aj anglické knihy. Potom je tu ešte schizofrénny prvok mojej knižnice – nakoľko sa neviem rozhodnúť, či si Sherrilyn nechať len v angličtine, alebo si ponechať aj tých pár slovenských prekladov. Mám k nim trochu citovejší vzťah
V zadnej časti je už len zbierka kníh od Wardovej (ktorá nie je komplet, nakoľko dve knihy má ešte požičané kamarátka) a potom je tu trilógia Rudá jako rubín.





Za normálnych okolností by som teraz skončila, ale ako som povedala, knižnica sa rozpína a ja nemám priestor. Čo som teda urobila, keď som zamietla expanziu k bratovi? Správne, vyprázdnila som si poličku v skrini.
Hneď v prvom „poschodí“ poličky sa nachádza moja zbierka komiksov. Tá sa poriadne rozrástla a ešte sa aj rozrastie, nakoľko väčšina komiksových sérií ešte stále vychádza. Doplnila som si dokončenie Mesačných kroník. Nikdy som si nemyslela, že Wires and Nerve je také rozsiahle dielo, ale očividne som sa mýlila. Pribudlo mi pokračovanie Sagy, The Wicked + The Divine, teraz ešte čakám na pokračovanie Monstress. Takisto som sa rozhodla vyskúšať DC komiksy, tak uvidím, ako ďaleko sa dostanem. Zatiaľ som siahla po najnovšej Wonder WomanSupergirl. Pôvodne som chcela Aquamana, ale toho sa mi nepodarilo zohnať. Zatiaľ.
No a tu som presunula svoje historické romance. Je ich veľa a zbierka sa bude rozrastať, ale keďže viac a častejšie čítam fantasy, nemusím mať tieto romance niekde „poruke“. Môžu byť aj v skrini. Pribudla mi tu kniha Pride and Prejudice. Je to veľmi nepodarený narodeninový darček. Jane Austenová je autorka, ktorú som nikdy nechcela čítať. Ale jasné, že som sa tvárila veľmi nadšene, keď som ju našla v narodeninovom balíčku. Kolegyňa aspoň mala snahu kúpiť mi niečo knižné, no.
V poslednej časti sú rozmerné knihy. Povesti o slovenských hradoch 1 a 2, najnovšie vydanie Prostonárodných slovenských rozprávok, Slovenské povesti a ešte Ďaleká cesta za domovom od Slovartu (ak ste túto knihu ešte nečítali, vrelo odporúčam, je to vynikajúce čítanie – aj napriek tomu, že je o zajačikoch). Potom sú tu knihy z časopisu, ktoré mama stále kupovala a mne je ľúto ich vyhodiť, aj keď ich čítať najskôr nikdy nebudem.
No a úplne posledné miesto na knihy. V škatuliach na skrini. Nalepila som na ne štítky, aby som vedela, čo v nich je. V tej poslednej neoznačenej sú knihy, ktoré chcem buď predať a niektoré, ktoré možno raz za dvesto rokov, keď sa k tomu dostanem, venujem do súťaže. Uvidím, či sa k tomu aj konečne dostanem, nakoľko to plánujem už... no... dlho.






Na koniec pridávam ešte štatistiku:
Dátum posledného fotenia: 22. 8. 2017
Počet nových kníh za posledný rok: 140
Počet požičaných kníh: 7
Celkový počet kníh: 495 (mínus asi 30 kníh ktoré chcem buď predať, alebo som ich nechala v Anglicku)


Ako vyzerajú vaše knižnice?
Nezabudnite mi do komentáru hodiť odkaz, aby som sa mohla pokochať.

2 komentáre:

  1. Páni, to je knížek. :D Já bohužel knihovnu nevlastním, nevejde se k nám do bytu. Takže knihy ukládám, kde se dá. Ale o to víc se kochám krásnými knihovnami ostatních knihomolů. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak ja tiež vlastne nemám klasickú kniznicu, lebo sa nám nezmestí do bytu. Ale využívam priestir, ktorý sa mi ponúka. :)
      A ďakujem :D

      Odstrániť