nedeľa 13. septembra 2020

Moja knižnica VI

Fotila som takmer rok po poslednom fotení a zistila som dve veci – keď chcem fotiť svoje police, musím si na to vyhradiť nielen voľné poobedie, ale radšej celý deň, a tvrdenie „mať knihy všade“ je vlastne eufemizmus pre totálne šialenstvo. Ale však pozrite sa na tú moju knižnú zoo a posúďte sami. (Teraz som si uvedomila, že tie fotky nemajú najlepšiu kvalitu, lebo som si zabudla nastaviť foťák. Za to sa ospravedlňujem.)





Moja prvá, najobľúbenejšia a najlepšie zorganizovaná polička, ktorá vyzerá ako niečo, čo by si prial asi každý knihomoľ a keďže visí hneď oproti dverám, je to to prvé, čo zbadá akákoľvek návšteva (ktorých vlastne nemám veľa). Dobrá správa je, že mi ešte stále nespadla na hlavu.
Prvá polička. Na tejto sa nestali vôbec žiadne zmeny. Plyšáci stále ležia, stále najskôr po fláme, ale stále sa mi to nepokúsili potvrdiť alebo vyvrátiť, čo je vlastne dobrá správa. K dnešku sú všetky knihy na poličke prečítané, hoci posledná kniha od Saaby Tahir ma trochu sklamala a prinútila ma zamyslieť sa nad tým, či túto sériu vôbec chcem vlastniť.
Druhý polička. Tá už prešla zmenami. Pribudli mi dve nové knihy do série o Mercy – dlhodobo chýbajúca kniha Zkřížené hnáty (vďakabohu za dotlače) a Kouřový démon. Druhú sériu od Patty Alfa & Omega skončila na druhej poličke, nakoľko sa mi tu už nezmestila, a miesto nej som pridala Dračího strážce. To za Funko Belle, čo poriadne ani nevidíte, je Tvář vody.
Tretia polička. Takisto s miernymi zmenami. Pribudli knihy Magie vítězí, Ohnivý cejchPředurčený, ktoré som si kúpila. Potom ešte pribudla kniha Zákulisie samovydávania (ktorej názov asi nemôžete prečítať, ale je to tá malá ružová), ktorú mi venovala autorka výmenou za recenziu a poviem vám, je to poriadne zaujímavé čítanie a rozhodne ho odporúčam, ak vás aspoň trochu zaujíma vydavateľský proces.
Štvrtá a posledná polička. Výrazné zmeny asi vo všetkých ohľadoch. Ostali mi tu len dve knihy od Richelle Mead (Vampýrskou akademii som predala a Sukuba leží niekde inde), ostali tu knihy z vydavateľstva Gorgona a dve knihy od Terezy Matouškové, presunula som sem Pratchettovky (a pridala k nim novú Soudné sestry) a potom druhú série od Patty Briggs Alfa & Omega.


Druhý sekretár, ktorý vo svojich útrobách, a dokonca a na samotnom vrchu, asi najviac kníh. Táto polica je ešte stále predmetom najväčšej kreatívnej činnosti.
Na vrchu sekretára sa ešte stále nachádza zbierka prevažne anglických kníh, tuším som pridala The Toll, The Wicked KingThe Queen of Nothing a práve sem som tiež presunula sériu o Sukube od Richelle Mead.
Prvá polica vľavo hore. Pridala som niekoľko kníh, medzi nimi Šedí bastardi, Mágové z Agarverny, Dcery Čarodejného vrchu, Nadácia, Nadácia a Impérium, Ospalá slovanská díraBěsi z temného hvozdu. V zadnej časti poličky potom ešte pribudla kniha zo série Kroniky Kavalonu.
Druhá polica vľavo dole. Konečne som skompletizovala Zaklínača, bohužiaľ som Paní jezera ešte neprečítala. Tiež som si kúpila Naomi Novik v českom vydaní, menovite V zajetí zimy Ve stínu hvozdu, ďalej som doplnila Milosrdné přízraky Literární spolek Laury Sněžné. V zadnej časti poličky mi pribudli knihy Melmoth, Kvety pre Algernona Oceán na konci ulice.
Tretia polica vpravo hore. Úplne minimálne zmeny. Stále sú tu knihy prevažne zo Slovartu a zbierka kníh od Patricka Nessa. Tá sa rozrástla o knihu Noc žeriava. V prednej časti pribudli knihy Návraty do Nesveta, Štyri mŕtve kráľovné, Ohnivý príboj a prvý diel série Mestečko Wayward Pines.
Štvrtá polica vpravo dole. Táto polička opäť prešla asi najväčšími zmenami. Väčšinu kníh, ktoré tu boli pôvodne, som buď niekde presunula, alebo som ich vyradila a tým pádom sú ukryté na inom mieste. Pridala som Ryby nemajú nohy, Hobita v češtine, šesť ďalších kníh zo série Upíři z Chicaga, Domo duchov, Svet za chrbtom a úplne navrchu sú knihy Nevyzpytatelné jsou cesty osuduNa hraně temnoty. V zadnej časti pribudli knihy od Elise Kovy, potom RebekaFrancúzova zátoka, obe od Daphne du Maurier.
Polička za dvierkami. Tu sa snažím držať predovšetkým anglické knihy, ale nedarí sa mi to. Skončilo tu aj niekoľko kníh v preklade, hlavne tie, na ktorých čítanie som sa chystala už roky a konečne si povedala, že prišiel čas ich aj prečítať. Dve knihy od Douglasa Adamsa, prvý cyklus o Ambere a tretí diel série o Zememorí (lebo logicky som si najskôr kúpila tretiu knihu a teraz zháňam tie prvé). Okrem toho pribudli knihy Wild Beauty a knihy od Seanan McGuire.
V zadnej časti sú už len anglické knihy. Myslím, že oproti minulému roku pribudli knihy The Wren HuntThe Wickerlight od Mary Watson, potom Skyward, Two Dark Reigns, WitchsignCirce. V procese upratovania sa mi podarilo tak dobre uložiť ACOTAR, že ho už viac ako pol roka neviem nájsť.







Polica pod stolom, kde tiež nastali isté významné zmeny, teda až na tú vrchnú poličku, v ktorej je ešte stále neporiadok a stále mi na tom nezáleží dostatočne na to, aby som si tam upratala. Čo už. Ja som si na to skrátka zvykla.
Prvý raz prvej poličky. Pridala som The Kingdom of Copper a druhé pokračovanie Nyxie. Čo znamená, že toto je asi jedna z najstabilnejších poličiek. Skôr či neskôr sa to zmení, keďže mám nejakú nepokojnú knihomoľskú poruchu, ktorá ma núti neustále presúvať knihy z jedného miesta na druhé.
Druhý rad prvej poličky. Takisto minimálne zmeny, doplnila som len A Darker Shade of Magic a Near Wich, obe od V. E. Schwab.
Tretí raz prvej poličky. Bez zmeny. Takže je to vážne asi najstabilnejšia polička, akú v izbe mám.
Prvý rad druhej poličky. Fotka je extrémne rozmazaná, takže to v strede, to príšerne gýčové a blyštivé, je A Curse so Dark and Lonely a pod tým je Koralina, ktorú práve teraz čítam, a môj BuJo (áno, aj ja si ho vediem, hoci to robím už dosť dlho a až teraz sa k tomu priznávam, čo už).
Druhý rad druhej poličky. Sem som presunula málorozmerné knihy. Už som určite hovorila o tom, ako milujem St. Martin’s paperbacky, ktoré sú tak úžasne skladné. Pribudli mi dve knihy od Daryndy Jones o smrtke Charley, ktoré som konečne začala čítať v angličtine (lebo už aj ja som to vzdala s čakaním na český preklady) a tri diely zo série The Others od Anne Bishop, čo je úplne úžasná urban fantasy, ktorú som objavila len tento rok. Potom som sem dala knihy Dnešok nie je naposledy (ktorú mám rozčítanú) a potom Před bouříMetu (ktoré na prečítanie ešte len čakajú).
Tretí rad druhej poličky. Tieto knihy boli na úplne iných miestach. Presunula som ich sem, aby som zaplnila náhlu prázdnotu. Pretože som sa rozhodla svoju zbierku kníh od J. R. Ward (tuším to bolo nejakých 17 kníh) posunúť inému majiteľovi, keďže som o sériu BČD nejavila záujem už asi dva alebo tri roky.


Ďalšie poličky, na ktorých mám knihy, sú v mojej skrini. Stále sú len dve, takže moje oblečenie má stále dostatok miesta a ja na ňom zatiaľ nemusím spať, tak dúfam, že to tak skoro nezmení. Ale predsa len mám novú poličku na knihy, ale nie je v mojej skrini. #projektexpanzia

Prvý rad ďalšej poličky. Táto sa nachádza v mojej skrini, nad vešiakovou časťou. Pridala som nejaké knihy od Jany Pronskej, tiež som sem presunula dva komiksy zo série DC Universe Rebirth (to sú tie bielo-modré) a paperbacky komiksov zo série The New 52! (to sú tie čierne a je očividné, že ma tá séria baví viac), tie som pridala tri nové komiksy z ATLA univerza a prvých sedem preložených pokračovaní mangy Zaslíbená Země Nezemě. Tiež som doplnila posledný diel komiksu Alisik.
Druhý rad tej istej poličky. Ďalšie historické romance. Potom som sem doslova hodila prvé dva diely mangy Death Note v českom preklade a prvý a desiaty diel mangy Čarodějova nevěsta (vlastním aj zvyšok, ale ten má požičaný kamarátka). Tuším som pridala aj jednu knihu od Kinley MacGregor, ale nie som si istá, ktorá presne to bola.
Tretí rad tej istej poličky. Sem som pridala len Kodex Apokalypsy, ako ďalšiu nadrozmernú knihu, a prvé dva diely série Placebo od Baji Dolce – áno, nechala som sa strhnúť pozitívnym šialenstvom okolo tejto série a zistila som, že to možno nebolo úplne šťastné rozhodnutie. (Hoci druhý diel, neviem ktorá z tých dvoch kníh to je, som vlastne ešte nečítala, takže ktovie.)





Prvý rad ďalšej poličky. Táto je v druhej časti skrine, kde mám poličky s ostatným oblečením. Druhá a asi aj väčšia časť mojej zbierky komiksov. Oproti minulému roku mi pribudli asi len tie hardbacky zo série o Aquamanovi (áno, aj táto je zo série The New 52!) a potom slovenský komiks Všetky tie svety, ktorý bol fakt úžasný. Potom som sem ešte uložila encyklopédiu Knihy, ktorú som používala ako podložku pod notebook, keď som bola na vysokej (ale použila som ju aj pri štúdiu a dokonca z nej citovala v bakalárke).
Druhý rad tej istej poličky. Sem som len presunula nejaké knihy z iných miest, pretože som mnohé z tých, ktoré tu boli pôvodne, nedávno predala. Medzi nimi aj prvé štyri diely série o Charley Davidson, ktoré som dlhé roky držala z tvrdohlavosti, až som sa tento rok naštvala, kúpila si pokračovania v angličtine a tie prvé štyri knihy som posunula iným majiteľom.

Prvý rad ďalšej poličky. Pamätáte si, ako som pred rokmi tvrdila, že raz expandujem do bratových poličiek? Nuž, tento rok sa to naozaj stalo. Zabrala som, zatiaľ, jednu poličku v jeho skrini, kde som napchala slovenské knihy. Pribudli mi knihy Dobré znamenia, dve knihy od Mirky Varáčkovkej (na ktorých príprave som sa podieľala ako redaktorka a teraz hľadám niekoho, komu by som ich mohla venovať) a Fáma.
Druhý rad tej istej poličky. Vlastne som klamala, presunula som sem aj niektoré české knihy. Pribudli mi knihy Bezhviezdne more, Strieborná cesta (to je tá kniha vedľa Živlov noci, ktorej názov neviete prečítať), Pre Emily, Daj mi tvoje meno, Nájdi si ma, Je to na toběVerity. To pod Verity, čo je otočené chrbtom dozadu, je kniha o reflexológii.


Posledné miesto, kde mám uložené knihy, sú tieto štyri škatule. Nie som si istá, či v ich pribudli nové knihy, a som príliš lenivá si to overovať, ale nafotila som ich kvôli tým dvom dreveným mačičkám, ktoré som si doniesla minulý rok z Anglicka. Našla som ich náhodou v niektorom second hande a dokopy stáli dve libry. Doma som ich potom len nalakovala a odvety sa na ne neviem vynadívať. Dokonca aj môj Netopier, ten dráčik vedľa, po nich poškuľuje.


Na koniec ešte pridávam štatistiku:  
Dátum posledného fotenia: 15. 10. 2019
Počet kníh, ktoré som si kúpila: 144
Počet kníh, ktoré som požičala: 21
Celkový počet kníh: 693 (mínus 52 kníh, ktoré som vyradila a odložila som ich z políc)



Ako vyzerajú vaše knižnice?
Nezabudnite mi do komentáru hodiť odkaz, aby som sa mohla pokochať.



2 komentáre:

  1. Wau, krásna knižnica a máš skvelé série ❤️🤩 Kate Daniels, Zaklínaš, Stín krkavce atd 👍 A niektoré sú pre mňa aj novinky, takže sa rada inšpirujem :D To mi pripomína, že by som po dlhej dobe tiež mala nafotiť svoju knižnicu, hoci popravde, vždy ju iba fotím, ale knihy som nerátala, asi by som mala :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za kompliment, hoci ja si myslím, že moja knižnica je predovšetkým dosť šialená. :D Ale zase ja tie knihy nepočítam pri fotení alebo tak nejako, to by som asi zošedivedala úplne a trvalo by mi to tak mesiac. :D Ja si totiž už dlhé roky vediem farebnú tabuľku v exceli a ten to počíta za mňa. (Výborná vec, keď potrebujem vedieť, koľko neprečítaných kníh vlastním alebo čo má niekto požičané atď.)

      Odstrániť