pondelok 10. júla 2017

Genre Challenge #7



Ani tento mesiac som nečítala žiadnu špeciálnu knihu do tejto výzvy. Hlavne preto, že som za posledný mesiac prečítala niekoľko kníh, ktoré do tejto kategórie spadajú. Niektoré z nich som vybrala, aby som vás mohla inšpirovať. Snáď vás niečo z toho zaujme.
Zámerom tejto výzvy je každý mesiac prečítať knihu iného žánru.
Originálny článok o výzve nájdete na GR.


VII. Contemporary
Contemporary (voľne preložiteľné ako súčasná literatúra) predstavuje subžáner romantickej literatúry, vo všeobecnosti sa odohráva v súčasnosti, teda v čase, keď je kniha písaná.

Krista & Becca Ritchie – Amour Amour (Aerial Ethereal #1)
Tieto dve sestry spoločnými silami napísali veľa kníh. Väčšinu z nich vydali na vlastné náklady, ale to neznamená, že by príbehy neboli kvalitné alebo dobre napísané. Skôr naopak. Amour Amour dlho vyzerala ako kniha, ktorá nebude mať pokračovania. Tento rok sa to zmenilo a pri tej príležitosti som sa rozhodla znovu prečítať aj túto knihu.
Príbeh sa odohráva vo Vegas a sústreďuje sa na cirkus. Na spoločnosť ľudí, ktorí sú akrobati i atléti zároveň a ktorí musia ťažko pracovať, aby mohli vystupovať pred ľuďmi. Thora je hrdinka, ktorá sa rozhodla, že by konečne mala nasledovať svoje sny a vyberie sa na konkurz. Nad moje klišé očakávania, úlohu nedostala, ale miesto toho ostala vo Vegas, kde ju Nikolai, jeden zo zamestnancov tohto cirkusu, trénuje, aby zvládla ďalšie skúšky, ktoré budú už o pár mesiacov.
Táto kniha je plná emócií. Dokázala ma úplne pohltiť. Postavy mi niekoľkokrát zlomili srdce a myšlienky ukryté medzi riadkami boli nesmierne inšpirujúce a krásne. Postavy to mali nesmierne ťažké, ale bolo jasné, že sa snažia nejakým spôsobom zmeniť, nasledovať svoje sny a všetkým ukázať, že sú lepší, než sa môže zdať na prvý pohľad. Podľa mňa je toto kniha, ktorej by ostatní čitatelia mali dať minimálne šancu.



Ďalšie knihy zo „žánru“ contemporary:

Ashley Poston – Geekerella
Veľmi rozkošná kniha o geekoch, conoch a ľuďoch, pre ktorých je profesionálny fangirling prosto súčasťou života. Síce je kniha plná klišé a takmer až gýčovitej romantiky, aj tak ma zaujala, pobavila a rozcítila.

Kody Keplinger – The DUFF: Designated Ugly Fat Friend
V tomto prípade ide tiež o staršiu knihu, ale takisto jeden z tých vydarenejších kúskov. Ak ste náhodou videli film, kniha s ním má spoločné len veľmi málo. Kniha je omnoho vtipnejšia a hlavne cynickejšia a sarkastickejšia. Hlavnou témou je prekonávanie predsudkov na strednej škole.

J. R. Ward – Králové Bourbonu
Román určený skôr starším čitateľkám. Pokus o rozsiahlu rodinnú ságu, kde majú hlavné slovo peniaze a intrigy. Autorka využíva svoj zaujímavý štýl a nezabúda sa so všetkými pohrávať. Vždy sa zdá, že má niečo ukryté v rukáve. Napríklad aj emócie alebo prekvapivé zápletky.

Kateřina Petrusová – Nebezpečná láska
Mafiáni sú obľúbenou témou a pre niektoré čitateľky je mafiánska romantika ta pravá kombinácia. Táto kniha má veľmi netradičný námet a je pomerne originálna. Rada sa k nej vraciam, nakoľko ma vždy dokáže pohltiť. A rozcítiť.



Nejaká podobná kniha, ktorú by ste mi chceli odporučiť?


4 komentáre:

  1. Ako tak pozerám, contemporary bude pre mňa úplnou neznámou.:D Poznám jedine The Duff a aj to iba vo filmovej podobe.:) Čo sa týka zvyšku, celkom ma zaujala kniha Amour amour, nuž a potom ako správneho geeka aj Geekerella - no keďže môj zoznam letného čítania je momentálne nabitý, neviem či sa k ním vôbec dostanem.:/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ak by som vychádzala z popisu "žánru" k tejto konkrétnej výzve, tak je contemporary vlastne skoro každá kniha, ktorú čítam. :D
      Určite daj šancu aspoň niektorým z týchto kníh, mohli by ťa zaujať. A som si istá, že ti nikam neujdú. ;)

      Odstrániť
  2. Skvělý článek a tipy na čtení :) Ke contemporary až tak moc netíhnu, ale občas si ráda nějakou knihu z tohoto žánru přečtu :) Třeba Nebezpečná láska byla vynikající :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja musím mať na podobné knihy náladu. Väčšinou ale čítam aj tak fantasy.
      A súhlasím, Nebezpečná láska je perfektná.

      Odstrániť