sobota 29. júna 2019

Greek Mythology Book Tag


Pôvodne som dnes chcela písať ďalší článok o knižnej mágii, ale keďže som väčšinu dňa trávila turistikou a chodením, ostala som nielen vyčerpaná, ale hlavne totálne lenivá. Tak som sa rozhodla nájsť si nejaký zaujímavý tag. Tento konkrétny som našla na TOMTO blogu, avšak trochu som si ho upravila a hlavne skrátila. Snáď sa vám bude páčiť a tiež si ho vyplníte...




Poseidón, boh morí
kniha, ktorá ťa utopila v pocitoch
Ja som vo svojej podstate veľmi emotívny čitateľ a teda som rada, ak vo mne prečítaná kniha zanechá nejaký ten pocit, hoci nie nutne musí byť kladný. Okrem toho je pri knihách problematické aj to, že ma väčšinou rozplačú len niektoré ich časti. Ale asi najemotívnejšie čítanie v poslednom čase bola určite najnovšia kniha od C. G. Drews s názvom The Boy Who Steals Houses. Už prvá autorkina kniha A Thousand Perfect Notes (slov. Tisíc dokonalých tónov) ma poriadne dostala, ale jej druhá ma doslova položila na kolená a prinútila ma revať. Je to veľmi surová, no zároveň nesmierne reálna kniha.

Héra, ochrankyňa rodiny
najrozkošnejší pár
Nad týmto som musela premýšľať poriadne dlho, lebo hoci som fanúšikom mnohých knižných párov a zdajú sa mi dokonca podarené, z málokoho mám vyslovene takých ten „awww“ pocit, že sa roztopím od toho, akéto je to zlatučné a rozkošnučké. Myslím, že najbližšie sa tomuto opisu približujú Beatriz a Pete z knihy Zázraky padlých svätých od Maggie Stiefvater. Ich vzťah a to, ako na mňa pôsobil, zvýrazňoval hlavne autorkin štýl a fakt, že ide o absolútne nádherný magický realizmus. Ak ste niekedy čítali nejakú Maggiinu knihu, možno ste si všimli, že má tendenciu urobiť aj z niečoho obyčajného niečo magické a myslím, že to isté sa stalo v prípade Beatriz a Petea.

Aténa, bohyňa múdrosti
hrdinka, ktorá používa mozog
Tak v tomto prípade ten mozog zlyhal mne. Netvrdím, že som nikdy nečítala knihy o hrdinkách, ktoré nemali duté hlavy. Opak je pravdou. Lenže problém je, že v tento moment si nedokážem na absolútne žiadnu spomenúť. Ako prvá mi nakoniec napadla Emika z Warcrossu od Marie Lu, ale potom som si uvedomila, že hrdinka na mňa v druhom diele série neurobila až taký veľký dojem. Nuž, takže asi vsadím na istotu a poviem Aelin (či Celeana alebo akokoľvek ju chceme volať), pretože sa mi vždy zdalo, že dokáže zaujímavým spôsobom plánovať a všetko jej akoby zázrakom aj vychádzalo, čiastočne vďaka šťastiu, ale zase aby niečo podobné dala dokopy, asi tým rozumom skutočne musela pohnúť.

Gaia, veľká Matka
úžasný knižný svet
Čítala som o toľkých úžasných svetoch, že je náročné vybrať si len jeden. Hlavne keď tieto knižné svety sú to, čo ma na čítaní naozaj baví. Každý zo svetov by si zaslúžil pozornosť z iného dôvodu, ale tak... všetky svety zo série Havraní kruhy. Ono to na prvý pohľad nevyzerá, ale Siri Pettersen vlastne v každom pokračovaní svojej trilógie opísala úplne iný svet, vysvetlila jeho fungovanie a hlavne všetky tri nakoniec dokázala nejako prepojiť. Vďaka tomu ma čítanie neskutočne bavilo a myslím si, že vďaka tomu je jej séria ešte o čosi unikátnejšia.

Artemis, bohyňa lovu
hrdinka, ktorá nepotrebuje chlapa, aby ju zachraňoval
Tak na túto tému existujú celé zoznamy a ja naozaj netúžim citovať z nich, nakoľko pre každého je nepremožiteľná feministka niekto iný. Ja osobne by som spomenula Marthu z knihy The Twisted Tree od Rachel Burge. Nejde o to, že by bola Martha neporaziteľná, úžasná bojovníčka, lepšia ako Xena, ktorej stačí žmurknúť a padajú hory. Ona bola úplne ľudská, neistá a vystrašená, ale nakoniec sa dokázala ovládnuť. Vzchopila sa, naozaj vyrástla a stala sa svojou vlastnou hrdinkou. To je pre mňa synonymum silnej ženskej hrdinky.

Hermes, boh poslov, cestovateľov a zlodejov
kniha, ktorá ti ukradla srdce
Veľa kníh mi z rôznych dôvodov dokáže ukradnúť srdce a nie vždy je to preto, že pri čítaní vyslovene plačem. Okrem pocitov sú pre mňa rovnako dôležité aj postavy a naposledy si ma úplne najviac získali všetci siedmi hlavní hrdinovia z knihy Aurora Rising od úžasného dua Amie Kaufman a Jay Kristoff. Títo dvaja dokážu vždy vytvoriť úplne reálne, no o to zaujímavejšie postavy, ktoré si ma dokonale získajú svojou nedokonalosťou. Práve preto tak milujem ich knihy a nielen tie, ktoré napísali spolu. Pretože sa im vždy nejako podarí posunúť svoj príbeh na úplne inú úroveň len vďaka postavám.

Hestia, ochrankyňa domáceho kozuba
kniha, ktorá ťa vždy pohladí po duši
Problém je, že mňa po duši pohladí vždy iná kniha a to väčšinou podľa toho, čo presne od knihy potrebujem, či sa zamyslieť, či prestať myslieť, rozplakať sa, alebo rovno rozosmiať. Niekedy túto moc majú knihy Patricka Nessa, ktorý ma vždy prinúti zamyslieť sa, hoci jeho príbehy majú tendenciu byť poriadne kruté a niekedy aj krvavé. Také najnevinnejšie knihy, ktoré by len pohládzali moju dušu, by boli najskôr rozprávky. K tým má najbližšie Malý princ, takže to asi uzatvorím s ním.

Nemesis, bohyňa pomsty
obľúbená kniha o pomste
Tých je neúrekom. Vlastne každá kniha rozpráva príbeh niekoho, kto sa chce pomstiť. Keď si zoberiete len taký Trón z skla. Veď predtým, ako to začalo byť o záchrane sveta, bolo to o pomste. Ako príklad tiež môžem uviesť aj dilógiu Chybná od Cecelie Ahern. Ono to tak na prvý pohľad nevyzerá, ale tento príbeh je hlavne o pomste (teda jasné, aj o boji za lepší zajtrajšok, ale hlavne o tej pomste), a autorka skúma hneď niekoľko jej podôb.



Plánujete si vyplniť tento tag?
Ak ste tak už urobili, pridajte odkaz do komentárov.



4 komentáre:

  1. Skvelý tag, grécku mytológiu milujem, takže ma hneď zaujal :D niečo by som vyplnila podobne a niektoré zo spomenutých kníh ani nepoznám, tak ďakujem za inšpiráciu :)*

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež milujem mytológiu, takže som neváhala ani minútu - hoci veľa otázok som nevyplnila, inak by tu bolo asi tak 20 bodov. :D
      Som rada, že som v niečom inšpirovala. ;)

      Odstrániť
  2. Tohle je parádní tag a ty gify s Hádem jsou ještě lepší, miluju tuhle disneyovku. Většinu knih, které zmiňuješ buď neznám anebo je to YA, kterému moc neholduji. Obzvláště skleněný trůn mi nesedl :/ Ale tak co, každému se holt líbí něco jiného, na tom přeci není nic špatně ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Disneyovský Hádes je úplne úžasná postavička, zbožňujem ho. :)
      Ha, keď tak na to pozerám, vlastne okrem Malého princa sú všetky zmienené knihy YA, v čom vlastne ani nebol zámer, keďže nečítam výlučne len YA. Ale ako hovoríš, asi sa mi tie knihy skrátka páčia. :)

      Odstrániť