štvrtok 7. novembra 2019

Plány sa menia a život sa žije | The Kiss Thief

Autor: L. J. Shen
Názov: The Kiss Thief (slov. Ukradnutý bozk; čes. Ukradený polibek)
Špecifikácia: romantická kniha o dohodnutom manželstve
Slovenské alebo české vydanie: Tatran, 2019 (SR); Baronet, 2020 (ČR)
Hodnotenie na GR: 4.07


“Falling in love was so tragic. No wonder it made people so sad.”


Francesca má devätnásť rokov a rodičia z nej vychovali dokonalú dámu – a zvyšok ju naučili učitelia v súkromnej škole kdesi vo Švajčiarsku. Pretože ako dcéra mafiánskeho bossa musí nielen dobre vyzerať, ale hlavne správať sa istým spôsobom. Čo znamená žiadna vysoká škola, vlastne akékoľvek vyššie vzdelanie, žiadna práca, s výnimkou tej charitatívnej a predovšetkým žiadny názor. Pretože Francesca je dobrá len na to, aby sa vydala a svojmu manželovi porodila poriadnu kopu dokonalých detičiek.
Francesca tak síce nemala veľa slobody, no snažila sa užiť si aspoň tú, ktorú mala. Dokonca sa tešila aj na svoju svadbu a vždy si predstavovala, že jej ženíchom bude Angelo, láska jej detstva. Lenže plány sa jej zmenia, keď jej otec oznámi, že ju zasnúbil, avšak úplne s iným mužom. Senátor Wolfe je pritom presný opak toho, koho si Francesca predstavuje po svojom boku, no a okrem toho je to muž, ktorý jej nesmierne lezie na nervy – pretože ako to už býva, keď sa stretnú dve silné mysle, lietajú iskry.
Osobne mám akúsi slabosť pre príbehy z podobného prostredia, no napriek tomu ich nečítam často. V mojich očiach si totiž vyžaduje veľa umu vytvoriť z niekoho gangstra bez toho, aby sa mi z neho niekedy v druhej kapitole nezdvíhal žalúdok a nemala som chuť zabiť ho za to, akým spôsobom sa živí. Preto táto kniha už od začiatku stála v nezávideniahodnej situácii, no napriek tomu to ustála.
Autorke sa podarilo veľmi dobre opísať prostredie nielen mafiánskych rodín, ale hlavne vysokej politiky, kde je dôležité len to, ako kto vyzerá a ako sa správa v spoločnosti, ale nie to, aký je v skutočnosti. Okrem toho je to tiež sféra, v ktorej sa každý prešľap trestá a kde, ak chcete uspieť, musíte byť skutočne krvilačný. A toto všetko zosobňoval Wolfe, hlavný hrdina, ktorý ma svojim spôsobom bavil a inokedy ma rozčuľoval, ale predpokladám, že to bol autorkin zámer, keďže jeho charakter vytvorila tak, ako ho vytvorila.
Bol to taký ten autoritatívny bastard s ťažkou minulosťou, ktorý však dokázal priznať chyby bez toho, aby sa zrazu zmenil na totálne skroteného ťuťmáka (ako som to videla v mnohých iných knihách). Francesca bola o niečo otravnejšia, ale napriek tomu sa mi do príbehu skvele hodila, najmä preto, že som mala možnosť sledovať, ako jej narástla nielen pevná chrbtová kosť, ale najmä to, ako dospela.
Kniha bola pomerne napínavá, hoci nie kvôli tomu, že by bola extrémne akčná. Skôr išlo o emocionálne napätie medzi hlavnými hrdinami, ktoré sa v istom momente menilo na sexuálne (čo som od knihy očakávala). Vďaka tomu to bolo pomerne dobré čítanie a nikdy som sa nenudila, navyše autorka ma občas nútila aj niečo cítiť, za čo má automaticky body k dobru. Za čo však body navyše nezíska, je zápletka okolo vysokej školy.
Francesca vždy chcela študovať na vysokej a rodičia jej to nikdy nedovolili, preto som očakávala, že práve tento moment jej života si získa viac pozornosti, ale nestalo sa tak. Miesto toho som mala vlastne sledovať Francescin vnútorný zápas o to, kým chce byť a hlavne s kým chce byť. Kniha totiž v sebe ukrývala aj akúsi divnú osudovosť, nakoľko vo Francescinej rodine je taká tradícia, že ženy si medzi sebou odovzdávajú také truhličky, v ktorých majú nájsť odkazy. Tie by ich mali nasmerovať k ich pravej láske a tie Francescine začínajú ukazovať Wolfeho smerom, nie Angelovým.
Čiže áno, bolo to pomerne zaujímavé čítanie. Príbeh ma bavil, neboli v ňom hluché miesta. Miestami bol ale žalostne predvídateľný, vďaka čomu ide skôr o oddychovejšiu knihu. Viac ako nejaké zložité zápletky som si užívala interakcie postáv a hlavne to, ako sa menili, plusom bolo aj to neustále emocionálne napätie. Osobne si myslím, že autorka trošku tlačila na pílu a z Wolfeho občas robila zbytočne až príliš veľkého bastarda, ale kto som ja, aby som ju kritizovala. Škoda celej tej nevyužitej dejovej línie okolo vysokej školy. (Osobne si tiež myslím, že celý epilóg bol zbytočne premrštený a hlavne presladený, autorka si ho mohla pokojne odpustiť. Asi videla príliš veľa hollywoodskych dojákov, ktoré ju poznamenali.)


oficiálna anotácia:
They say your first kiss should be earned. Mine was stolen by a devil in a masquerade mask under the black Chicago sky. They say the vows you take on your wedding day are sacred. Mine were broken before we left church. They say your heart only beats for one man. Mine split and bled for two rivals who fought for it until the bitter end.
I was promised to Angelo Bandini, the heir to one of the most powerful families in the Chicago Outfit. Then taken by Senator Wolfe Keaton, who held my father’s sins over his head to force me into marriage.
They say that all great love stories have a happy ending. I, Francesca Rossi, found myself erasing and rewriting mine until the very last chapter. One kiss. Two men. Three lives. Entwined together. And somewhere between these two men, I had to find my forever.

4 komentáre:

  1. Akurát včera som knihu obzerala na Bibliotéke, v slovenskom vydaní. Obálka ma zaujala tak som mrkla na anotáciu, príbeh vyzerá dobre. Som rada, že sa ti kniha páčila, aj keď tej predvádateľnosti je škoda, ale ako oddychovka to môže byť fajn :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je to fakt príjemná oddychovka - ako čakala som síce viac, ale vo výsledku som vlastne nebola sklamaná, čo je vždy dobré znamenie. :D

      Odstrániť
  2. Výborná recenze, zní to vážně zajímavě :) Už dlouho jsem nic mafiánského ani podobného nečetla, takže pro mě je kniha vítaným zpestřením :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Osobne môžem knihu len odporučiť, je to výborné oddychové čítanie. :)

      Odstrániť